|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FELSEFE | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MÜJDET GÜNGÖR (mujdetgungor@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrenciye birinci düzey ve kaplamsal nicelemeli mantığın kavramlarını ve sorunlarını tanıtmak, nicelemeli önermelerin anlam yapılarını çözümleme yöntemlerini öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Nicelemeli mantığın ifade imkanlarını kavrar. |
PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Nicelemeli mantığın temel çözümleme araçlarını kullanabilir. |
PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Nicelemeli mantığın anlambilim kuramının unsurlarını ayırt edebilir. |
PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Varlık yükü sorusunun önemini kavrar. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Batı yazınlarında “klasik” olarak bilinen (yani birinci düzey ve kaplamsal) mantığın niceleme kuramının incelenmesi. Çözümleyici çizelge yöntemiyle semantik statülerin ve geçerliliğin denetimi; doğal dilin nicelemeli önermelerinden/önermelerine tercümeler; niceleme düzeni/sırası ve niceleyicilerin kapsamı ile ilgili sorunların ve varlık yükü sorununun tanıtılması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Nicelemeli mantığın tarihi | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Nicelemeli mantığın temel araçları | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Nicelemeli mantığın temel araçları | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Örnekleme sırası | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Örnekleme sırası | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Çizelge yöntemiyle semantik statü belirlenimi | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Çizelge yöntemiyle geçerlilik denetimi | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sıradan dilden/dile tercümeler | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Sıradan dilden/dile tercümeler | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Konuşma evrenleri | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Konuşma evrenleri | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Varlık yükü sorusu | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Teoremler | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Teoremler | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Grünberg, T. (2000). Sembolik Mantık El Kitabı, 1. Cilt: Temel Mantık, Ankara: METU Press. | |
| 2 | Özlem, D. (2011) Mantık. İstanbul: Notos. | |
| 3 | Kutlusoy, Z. (2003). Temel Sembolik Mantık, Ankara: Art. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 15 | 75 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||