|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FELSEFE | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MURAT KILIÇ (muratkilic@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Türk düşüncesinin genel karakterini önemli temsilcileriyle birlikte tanıtmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Düşünce tarihi içerisinde Türk düşüncesinin yerini tayin eder |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türk düşüncesinin dönemleri ve problemlerini tanıyabilir |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türk filozoflarının görüşlerini kavrayabilir |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk düşüncesinin ana hatları, tarihsel gelişimi, temsilcileri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kuramsal Giriş | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 2 | Türk düşüncesinin kapsamı ve problemleri | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 3 | İslam Öncesi Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 4 | Erken İslami Dönem Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 5 | Selçuklu Dönemi Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 6 | Erken ve Klasik Osmanlı Döneminde Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 7 | Geç Osmanlı Dönemi Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tanzimat Dönemi Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 10 | Meşrutiyet Dönemi Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 11 | Meşrutiyet Dönemi Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 12 | Erken Cumhuriyet Dönemi Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 13 | Çağdaş Dönem Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 14 | Çağdaş Dönem Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 15 | Genel değerlendirme | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Hüseyin Gazi Topdemir, Türk Düşünce Tarihi, Atatürk Kültür Merkezi Yayınları, 2014 | |
| 2 | Tanıl Bora, Cereyanlar, İletişim Yayınları, İstanbul 2017. | |
| 3 | Hilmi Ziya Ülken, Türk Tefekkür Tarihi, Yapı Kredi Yay., İstanbul 2018. | |
| 4 | Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 112 | ||