|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ARMAN BESLER (armanbesler@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çağdaş epistemolojinin sorun ve tartışmalarının tanıtılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çağdaş epistemolojinin temel kavram ve sorunlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Epistemolojideki güncel tartışmaları takip edebilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Temel epistemolojik sorunlara çözüm önerileri getirebilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Özellikle önermesel bilgi kavramından yola çıkarak, gerekçelendirme, gerekçelendirmenin yapısı, bilginin oluşum süreçleri gibi kavramlar ve bilgi, gerekçelendirme, doğruluk kuramları ile ilgili çağdaş tartışmaların incelenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Epistemolojiye genel bir bakış. | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
2 | Önermesel bilginin tanımı, üç unsurlu bilgi anlayışı. | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
3 | Üç unsurlu biligi anlayışına getirilen eleştiriler: Gettier problemi | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
4 | Başlıca gerekçelendirme kuramları. | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
5 | Zeminselcilik ve sorunları | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
6 | Bağdaşımcılık ve sorunları | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
7 | İçselcilik ve dışsalcılık | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Duyu deneyimlerinin gerekçelendirmedeki rolü. | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
10 | Doğruluk nedir? Mütekabiliyet kuramı. | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
11 | Bağdaşımcı doğruluk kuramı. | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
12 | Fazlalık kuramı. | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
13 | Quine ve doğallaştırılmış epistemoloji | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
14 | Quine ve doğallaştırılmış epistemoloji | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Başdemir, H. Y. (2011).Epistemoloji: Temel Metinler, Köln, Almanya: Hititkitap. | |
2 | • Çüçen, A. K. (2001). Bilgi Felsefesi, Bursa: Afa. | |
3 | • Steup, W. (1996).An Inroduction to Contemporary Epistemology, New Jersey: Prentice Hall. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 3 | 3 | 9 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 145 |