|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FELSEFE | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HASAN YAVUZER (hasanyavuzer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Toplumların vazgeçilmez unsuru olan toplumsal kurumları tanıtmak, işleyiş ve önemleri hakkında genel bilgi vermek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kurum kavramını açıklayabilir; kurumun ontolojisiyle ilgili temel soruları ifade edebilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kurumlarla ilgili klasik ve modern sosyolojik tartışmaları açıklayabilir. |
PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kurumlar Sosyolojisinin konusu ve önemi hakkında bilgiler verilecektir. Aile, eğitim, ekonomi, din, siyaset gibi temel toplumsal kurumlar anlatılacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kurumlar Sosyolojisi hakkında genel bilgiler ve kaynak tanıtımı | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 2 | Kurumlar Sosyolojisinin konusu, önemi ve sosyoloji disiplini arasındaki yeri | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 3 | Temel ve yardımcı kurumlar | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 4 | Temel kurumlardan aile | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 5 | Evlenme- boşanma | Anlatma ve tartışma yöntem |
| 6 | Temel kurumlardan eğitim | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 7 | Örnekler ile Eğitim kurumlarına devam | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Temel kurumlardan din | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 10 | Din devlet ilişkisi | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 11 | Temel kurumlardan ekonomi | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 12 | Ekonomik gelişme ve çözülmelerin topluma yansıması | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 13 | Temel kurumlardan siyaset | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 14 | Yönetime katılma ve Yönetim çeşitleri | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 15 | Temel kurumlardan boş zaman değerlendirmesi | Anlatma ve tartışma yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bal, H. (2020). Kurumlar Sosyolojisi. Bursa: Sentez. | |
| 2 | Douglas, M. (2016). Kurumlar Nasıl Düşünür? Çev. Merve Özcaner. İstanbul: İthaki. | |
| 3 | Mustafa Aydın (2015). Kurumlar Sosyolojisi, İstanbul: Açılım Kitap. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 12 | 48 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 155 | ||