|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FELSEFE | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | OYA ESRA BEKTAŞ (oyaesrabektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, felsefe metinlerinin arasında klasikleşmiş olanlardan yapılan seçilmiş eserleri okuma ve bu eserleri yazılı olarak tartışmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Felsefi metinleri analiz eder. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Felsefe metinlerini çözümlemenin önemini kavrar. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Felsefe metinlerinde yer alan düşünceleri analiz eder. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Platon diyalogları, Aristoteles’ten metinler, Descartes, Locke ve Kant’tan parçalar, Russell, Husserl gibi çağdaş yazarlar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Metin okuma dersinde uygulanacak yöntemin tanıtılması | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 2 | Bir eserin seçilmesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 3 | Eserin okunmaya başlanması | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 4 | Metin analizine devam | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 5 | Okuma-tartışma | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 6 | Okuma-tartışma | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 7 | Okuma-tartışma | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yeni bir metin seçimi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 10 | Okuma-tartışma | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 11 | Okuma-tartışma | •Makale Eleştirisi •Kitap Eleştirisi |
| 12 | Okuma-tartışma | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 13 | Okuma-tartışma-yazma | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 14 | Okuma-tartışma-yazma | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 15 | Okuma-tartışma-yazma | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Immannuel Kant, Pratik Aklın Eleştirisi, Çev. İoanna uçuradi, TFK, 2002 | |
| 2 | John Locke, İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme, Çev. Vehbi Hacıkadiroğlu , Kabalcı Yayınları, 2004 | |
| 3 | David Hume, İnsan Doğası Üzerine Bir İnceleme, Çev. Aziz Yardımlı, İdea Yayınevi, 2016 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitaplar ve Makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||