Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / FLS 315 - FELSEFE

Kodu: FLS 315 Adı: FELSEFE METİNLERİ 3 Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü FELSEFE
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OYA ESRA BEKTAŞ (oyaesrabektas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, felsefe metinlerinin arasında klasikleşmiş olanlardan yapılan seçilmiş eserleri okuma ve bu eserleri yazılı olarak tartışmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Felsefi metinleri analiz eder. PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme.
PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Felsefe metinlerini çözümlemenin önemini kavrar. PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme.
PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Felsefe metinlerinde yer alan düşünceleri analiz eder. PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme.
PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Platon diyalogları, Aristoteles’ten metinler, Descartes, Locke ve Kant’tan parçalar, Russell, Husserl gibi çağdaş yazarlar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Metin okuma dersinde uygulanacak yöntemin tanıtılması •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
2 Bir eserin seçilmesi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
3 Eserin okunmaya başlanması •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
4 Metin analizine devam •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
5 Okuma-tartışma •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
6 Okuma-tartışma •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
7 Okuma-tartışma •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Yeni bir metin seçimi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
10 Okuma-tartışma •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
11 Okuma-tartışma •Makale Eleştirisi •Kitap Eleştirisi
12 Okuma-tartışma •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
13 Okuma-tartışma-yazma •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
14 Okuma-tartışma-yazma •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
15 Okuma-tartışma-yazma •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Immannuel Kant, Pratik Aklın Eleştirisi, Çev. İoanna uçuradi, TFK, 2002
2 John Locke, İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme, Çev. Vehbi Hacıkadiroğlu , Kabalcı Yayınları, 2004
3 David Hume, İnsan Doğası Üzerine Bir İnceleme, Çev. Aziz Yardımlı, İdea Yayınevi, 2016
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitaplar ve Makaleler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 5 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 5 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 3 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 4 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150