|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OYA ESRA BEKTAŞ (oyaesrabektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, felsefe metinlerinin arasında klasikleşmiş olanlardan yapılan seçilmiş eserleri okuma ve bu eserleri yazılı olarak tartışmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Felsefi metinleri analiz eder. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Felsefe metinlerini çözümlemenin önemini kavrar. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Felsefe metinlerinde yer alan düşünceleri analiz eder. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Platon diyalogları, Aristoteles’ten metinler, Descartes, Locke ve Kant’tan parçalar, Russell, Husserl gibi çağdaş yazarlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Metin okuma dersinde uygulanacak yöntemin tanıtılması | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
2 | Bir eserin seçilmesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
3 | Eserin okunmaya başlanması | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
4 | Metin analizine devam | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
5 | Okuma-tartışma | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
6 | Okuma-tartışma | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
7 | Okuma-tartışma | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yeni bir metin seçimi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
10 | Okuma-tartışma | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
11 | Okuma-tartışma | •Makale Eleştirisi •Kitap Eleştirisi |
12 | Okuma-tartışma | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
13 | Okuma-tartışma-yazma | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
14 | Okuma-tartışma-yazma | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
15 | Okuma-tartışma-yazma | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Immannuel Kant, Pratik Aklın Eleştirisi, Çev. İoanna uçuradi, TFK, 2002 | |
2 | John Locke, İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme, Çev. Vehbi Hacıkadiroğlu , Kabalcı Yayınları, 2004 | |
3 | David Hume, İnsan Doğası Üzerine Bir İnceleme, Çev. Aziz Yardımlı, İdea Yayınevi, 2016 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar ve Makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |