| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FELSEFE | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | DAVUT SARITAŞ (davutsaritas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrenciye modern bilim felsefesindeki tartışmaları ve başlıca kuramları tanıtmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilim ve felsefe arasındaki ilişkiyi kavrayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Bilim felsefesinin temel kavramlarını açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Bilimin kapsam ve sınırlarını ayırt edebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Klasik ve modern bilim arasındaki farklılıkları kavrayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bilimin tanımı ve yöntemi, bilim felsefesinin temel kavramları, klasik ve modern bilim arasındaki benzerlik ve farklılıklar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Felsefe disiplinleri içerisinde bilim felsefesinin yeri ve önemi | Anlatma ve tartışma yöntemi | 
| 2 | Bilimin tanımı ve bilim türleri | Anlatma ve tartışma yöntemi | 
| 3 | Bilimin formel disiplinlerle ilişkisi | Anlatma ve tartışma yöntemi | 
| 4 | Bilim dilinin yapısı ve özellikleri | Anlatma ve tartışma yöntemi | 
| 5 | Bilimsel yöntemin kapsamı ve sınırları | Anlatma ve tartışma yöntemi | 
| 6 | Bilimsel yönteme farklı yaklaşımlar | Anlatma ve tartışma yöntemi | 
| 7 | Bilimsel yöntemde Popper ve Kuhn’un etkisi | Anlatma ve tartışma yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bilimsel açıklamanın mantıksal yapısı | Anlatma ve tartışma yöntemi | 
| 10 | Bilimsel yasa kavramı ve işlevi | Anlatma ve tartışma yöntemi | 
| 11 | Bilimsel yasada hipotezin yeri | Anlatma ve tartışma yöntemi | 
| 12 | Bilimsel yasada hipotezin yeri | Anlatma ve tartışma yöntemi | 
| 13 | Bilimde teorinin işlevi | Anlatma ve tartışma yöntemi | 
| 14 | Bilimsel teorinin kapsamı ve sınırları | Anlatma ve tartışma yöntemi | 
| 15 | Doğa bilimi ve sosyal bilimler arasındaki temel fark ve bilim felsefesinin önemine dair genel inceleme | Anlatma ve tartışma yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Özlem, D. (2010). Bilim Felsefesi, İstanbul: Notos. | |
| 2 | Chalmers, A. (1997).Bilim Dedikleri, çev. Arslan, H.,Ankara: Vadi. | |
| 3 | Yıldırım, C. (2008).Bilim Felsefesi, İstanbul: Remzi Kitabevi. | |
| 4 | Güzel, C. (2010). Bilim Felsefesi, Ankara: Kırmızı. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 146 | ||