| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FELSEFE | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | OYA ESRA BEKTAŞ (oyaesrabektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Felsefe ve edebiyat arasındaki ilişkileri incelemek. Edebiyat eserlerinde yer alan felsefi temaları araştırmak. Felsefe açısından edebiyatın değerlendirilmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Felsefe ve edebiyat arasında ilişki kurar | 
			
		 
			PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Romanlarda felsefi ögeleri tespit eder | 
			
		 
			PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Şiir ve felsefe arasında ilişki kurar | 
			
		 
			PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Felsefe ve edebiyat ilişkileri konu alınacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Genel giriş | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 2 | Felsefe-edebiyat ilişkilerinin çeşitli yönleri | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 3 | Felsefe-edebiyat ilişkilerinin çeşitli yönleri | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 4 | Edebiyat metninin özellikleri | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 5 | Edebiyat metninin özellikleri | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 6 | Felsefe metinlerinin özellikleri | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 7 | Felsefe metinlerinin özellikleri | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Metin analizi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 10 | Metin analizi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 11 | Metin analizi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 12 | Metin analizi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 13 | Metin analizi | •Anlatma Yöntemi •Tartışma Yöntemi | 
| 14 | Metin analizi | •Anlatma Yöntemi •Tartışma Yöntemi | 
| 15 | Genel değerlendirme | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Mustafa Günay ve Ali Osman Gündoğan (Ed.), Felsefe ve Edebiyat, Çizgi Kitabevi Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 5 | 30 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||