|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRE ELBAŞI (eelbasi@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dünya’yı küre olarak görsek de, düz bir harita yapmak için, onun üç boyutlu yüzeyini dönüştürmemiz gerekmektedir. Bu matematiksel dönüştürme, genellikle harita projeksiyonu olarak adlandırılır. Harita projeksiyonlarının mekansal özellikleri nasıl değiştirdiğini anlamanın kolay bir yolu, ışığın, Dünya üzerinden bir yüzeye doğru aydınlatmasını gözümüzde canlandırmaktır. Bu ders, harita projeksiyonlarının haritalar üzerinde nasıl etki ettiğinin anlaşılması amacıyla amacıyla hazırlanmıştır. Konular, haritaların bir iletişim aracı olarak önemi ve kartografya tarihine girişi de içermektedir. Bölüm müfredatındaki iki kartografya dersinden ilkidir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Haritaların coğrafyadaki önemini kavrayabilme |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Harita türlerini tanıyabilme |
PÇ-5 Coğrafi Bilgi Sistemleri, uzaktan algılama vb coğrafi teknolojilerle çalışabilme. PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Harita projeksiyonu ve koordinat sistemlerini anlayabilme |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-5 Coğrafi Bilgi Sistemleri, uzaktan algılama vb coğrafi teknolojilerle çalışabilme. PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kartografya’nın tanımı ve iletişim aracı olarak haritalar, Kartografya’nın tarihsel gelişimi, Harita projeksiyon kavramı ve projeksiyon türleri, Koordinat sistemleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | COĞRAFYA’NIN TANIMI ve KAPSAMI,KARTOĞRAFYA’NIN TARİHÇESİ | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | KARTOĞRAFYA’NIN TARİHÇESİ | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | HARİTA BİLGİSİNE GİRİŞ: HARİTA ve PROJEKSİYONLAR | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | ÖLÇEKLER ve ÖLÇEK ÇEŞİTLERİ | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | HARİTA ÜZERİNDE ÖLÇMELER: ÖLÇEK ve ALAN HESAPLARI | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | HARİTA ÜZERİNDE ÖLÇMELER: ENLEM-BOYLAM HESAPLARI, SAAT DİLİMLERİ ve SAAT HESAPLARI | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | HARİTALAR ve HARİTA TİPLERİ | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | TOPOĞRAFYA HARİTALARININ ÖZELLİKLERİ (İZOHİPSLER) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | TOPOĞRAFYA HARİTALARININ ÖZELLİKLERİ (EKÜDİSTANS) ve İZOHİPSLERİN OKUNMASI | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | ELEMANTER YER ŞEKİLLERİ | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | ELEMANTER YER ŞEKİLLERİ | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | HARİTA ÜZERİNDE ÖLÇMELER: EĞİM HESAPLARI | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | PROFİLLER, PROFİL ÇİZİMİ ve PROFİL SERİLERİ | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | BLOKDİYAGRAMLAR ve ANA YERŞEKİLLERİ | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | T. A. Ertek(2014). Harita Bilgisi | |
2 | Bilgin, T (1987). Genel Kartoğrafya I, İstanbul Üniv. Edebiyat Fak. Yay. No: 1898, İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |