|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA BETÜL URHAN (betulurhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Avrupa kıtasını fiziki coğrafya ve beşeri coğrafyasını, bölgesel coğrafya kapsamında ele alarak yakından tanımak ve bu konuda bir coğrafyacı olarak bilgi sahibi olmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Avrupa’nın fizikî ve beşeri coğrafyası hakkında bilgi sahibi olabilir |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bir coğrafyacı olarak Avrupa’yı daha yakından tanır ve diğer bölgelerle mukayesesini yapabilir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bölgesel coğrafya amaçlı çalışmalarda ne gibi coğrafî metodler takip edileceğini öğrenebilir |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Avrupa Kıtası'nın sınırları, Avrupa Kıtası'nın genel fiziki coğrafya özellikleri, Avrupa Kıtası'nın genel beşeri coğrafya özellikleri. Avrupa bölgeleri, Avrupa ülkeleri, Avrupa Birliği ve Avrupa kıtası ile ilgili kuruluşlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Avrupa kıtasının coğrafî konumu ve sınırları. Avrupa kıtasının doğal coğrafya özellikleri. | Anlatma ve Tartışma, Soru Cevap |
2 | Avrupa kıtasının beşeri coğrafya özellikleri. | Anlatma ve Tartışma, Soru Cevap |
3 | Doğu Avrupa ülkeleri; Ukrayna, Beyaz Rusya, Polonya. | Anlatma ve Tartışma, Soru Cevap |
4 | Doğu Avrupa ülkeleri; Macaristan, Çekya, Slovakya, Moldovya. | Anlatma ve Tartışma, Soru Cevap |
5 | İskandinavya ülkeleri; Norveç, İsveç, Finlandiya. | Anlatma ve Tartışma, Soru Cevap. |
6 | Kuzey Avrupa ülkeleri; İzlanda, İrlanda, İngiltere, Danimarka, Estonya, Letonya, Litvanya. | Anlatma ve Tartışma, Soru Cevap |
7 | Batı Avrupa ülkeleri; Fransa, Almanya, Avusturya, Belçika. | Anlatma ve Tartışma, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Batı Avrupa ülkeleri; Hollanda, Lüksemburg, Lihtenştayn, Monako, İsviçre. | Anlatma ve Tartışma, Soru Cevap |
10 | Güney Avrupa ülkeleri; Portekiz, İspanya, İtalya, Malta, Vatikan, Andorra, San Marino. | Anlatma ve Tartışma, Soru Cevap |
11 | Güneydoğu Avrupa ülkeleri (Balkanlar); Arnavutluk, Bosna-Hersek, Hırvatistan, Makedonya. | Anlatma ve Tartışma, Soru Cevap |
12 | Güneydoğu Avrupa ülkeleri (Balkanlar); Karadağ, Kosova, Sırbistan, Slovenya. | Anlatma ve Tartışma, Soru Cevap |
13 | Güneydoğu Avrupa ülkeleri (Balkanlar); Romanya, Bulgaristan, Yunanistan. | Anlatma ve Tartışma, Soru Cevap |
14 | Transkontinental ülkeler; Rusya Federasyonu, Türkiye, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Güney Kıbrıs Rum Kesimi. | Anlatma ve Tartışma, Soru Cevap |
15 | Avrupa Kıtası ile ilgili kuruluşlar. | Anlatma ve Tartışma, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Avrupa Coğrafyası (Besim Darkot İstanbul Üniv. Coğr. Enst. Yay: No:46, İstanbul 1968), | |
2 | Avrupa Ülkeler Coğrafyası I ve II. ciltler (Selâmi Gözenç İstanbul Üniv. Coğrafya Enst. Yay. No: 102-104, İstanbul 1978, 1980). | |
3 | Avrupa Coğrafyası (Ramazan Özey, Aktif Yayınları, 2017). | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 149 |