|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BEYDA SADIKOĞLU (beydasadikoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere bilimsel düşünmeyi öğretmek, gerçek dünya problemlerini bilimsel araştırma problemlerine dönüştürmeyi ve bunu bilimsel bir format ile ortaya koymalarını sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yapabilir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Araştırma tasarımı oluşturabilir, rapor yazabilir. |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Araştırma, Veri toplama, Yöntemler, Verilerin Analizi, Araştırmanın Yazımı, Sorunlar ve Sınırlılıklar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Coğrafyanın ve Bilimin sınıflandırılması | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
2 | Araştırma yöntemleri | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
3 | Akademik çalışmalarda Varsayım-Kuram oluşturma | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
4 | Coğrafi araştırmalarda aşamalar | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
5 | Araştırmalarda Sorunun tanımlanması Coğrafi sorun nedir? Amaç nedir? Coğrafi olay ne nerede niçin? | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
6 | Araştırma tasarımı yapma | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
7 | Araştırmalarda kavramsal çerçeve, literatür oluşturma | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırmada veri toplama ve değerlendirme teknikleri | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
10 | Veri kaynaklarını tanımlama-sınıflandırma | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
11 | Arazi gözlemleri: niteliksel—niceliksel ölçmeler Teorik çalışmalar | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
12 | Coğrafyada Alan Çalışmaları: Gözlem, izleme, fotoğraflama, kayıt etme görüşme formları ve anket hazırlanması uygulanması | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
13 | Anket, derinlemesine görüşme | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
14 | Referans gösterme ile ilgili genel kurallar | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
15 | Araştırma teklifi yazma, Rapor ve sonuç yazma | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yıldırım, Ali., Şimşek, H., 2004 Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (4. Baskı), Seçkin Yayınevi, Ankara. | |
2 | Barzun, J., Graff, H.F., 2001, Modern Araştırmacı, TÜBITAK, Ankara | |
3 | BaŞ, T., 2003, Anket (3. Baskı), Seçkin, Ankara | |
4 | Seyidoğlu, H., 2000, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı (8. Baskı), İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 7 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 5 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 156 |