|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA BETÜL URHAN (betulurhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA BETÜL URHAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; öğrencilerin “Şehirciliğin tanımı ve tarihsel gelişimi, kentleşme kavramı, kentlerin kuruluş özellikleri, plan, planlama kavramları, planlama süreci, şehir ve bölge planlama kavramları, kentsel koruma, kentsel tasarım, kentsel dönüşüm, kentsel yeşil alan kavramlarını” derslerinde gördükleri konuları; ödev, anlatım, proje, anket, alan çalışması vb. şeklinde uygulamalı olarak pekiştirmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Şehircilik, Şehirleşme ve Şehircilik Tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kentleşme ve Kent Kuramları Hakkında Bilgi Sahibi Olur |
PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kentsel Dönüşüm, Kentsel Koruma ve Türkiye ve Avrupa Birliğinde Mekansal Planlama Kavranlarını Öğrenir |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Şehirciliğin tanımı ve tarihsel gelişimi, kentleşme kavramı, kentlerin kuruluş özellikleri, plan, planlama kavramları, planlama süreci, şehir ve bölge planlama kavramları, kentsel koruma, kentsel tasarım, kentsel dönüşüm, kentsel yeşil alan kavramları ve tüm bu konularla ilgili, ödevler yapma, örnek proje geliştirme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı ve içeriğine ilişkin bilgi verilmesi. Bölge Kavramının tanımı. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
2 | Bölge türleri. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
3 | Büyüme ve kalkınma. Kalkınmanın değişen doğası. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
4 | Kalkınmanın göstergeleri ve ölçülmesi. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
5 | Kalkınmanın sınıflandırılması ve coğrafyası. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
6 | Kalkınma teorileri: Klasik yaklaşımlar. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
7 | Kalkınma teorileri: Alternatif yaklaşımlar. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kalkınma stratejileri. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
10 | Sanayileşme stratejileri. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
11 | Bölgesel kalkınma politikası. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
12 | Türkiye’de bölgesel kalkınma politikalarının evrimi. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
13 | Türkiye’de uygulanan bölgesel kalkınma politikası araçları. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
14 | Türkiye’de bölgesel eşitsizlikler. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
15 | Türkiye’de bölgesel farklar. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ankara Ünıversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Coğrafya Bölümü, Prof. Dr. Nuri Yavan Ders Notları. (erişim: https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=9463) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 6 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 4 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |