Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / COG 414 - COĞRAFYA

Kodu: COG 414 Adı: ALTERNATİF TURİZM FAALİYETLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü COĞRAFYA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATMA BETÜL URHAN (betulurhan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Turizmin gelişim süreci; turistik ürün; alternatif turizmin tanımı, kapsamı ve gelişimi; alternatif turizm türleri konularında bilgi sahibi olmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizmin gelişim süreci; turistik ürün; alternatif turizmin tanımı, kapsamı ve gelişimi; alternatif turizm türleri konularında bilgi sahibi olacaktır. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme.
PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi
PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme.
PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Turizmin gelişim süreci; turistik ürün; alternatif turizmin tanımı, kapsamı ve gelişimi; alternatif turizm türleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin kapsamı ve programı hakkında genel bilgi. Turizmin gelişimi süreci. Turizm faaliyetlerinin başlangıcı ve gelişimi. Turizm faaliyetlerinin endüstri devrimi ile ilişkisi. Anlatım ve tartışma yöntemi
2 Turizmin gelişimi süreci. Modern turizmin başlangıcı. Türkiye’de turizm sektörüne ilişkin ilk yasal düzenlemeler. Anlatım ve tartışma yöntemi
3 Turistik ürün. Turistik ürün kavramının tanımı ve turistik ürünün oluşumu. Turistik ürünün özellikleri. Turistik ürün pazarlamasının özellikleri. Turistik ürünü oluşturan unsurlar. Anlatım ve tartışma yöntemi
4 Turistik ürün yaşam dönemleri; Giriş (Başlangıç-Sunuş) Dönemi, Büyüme (Gelişme) Dönemi, Olgunluk Dönemi, Düşme (Gerileme) Dönemi. Turistik ürün stratejileri; Yeni turistik ürün geliştirme stratejisi, Turistik ürün farklılaşma stratejisi, Turistik ürün konumlama stratejisi, Özgün satış önerme stratejisi, Marka imajı geliştirme stratejisi, Turistik ürün çeşitlendirilmesi. Anlatım ve tartışma yöntemi
5 Alternatif turizmin tanımı, kapsamı ve gelişimi. Alternatif turizmin ortaya çıkışı. Anlatım ve tartışma yöntemi
6 Alternatif turizm ile kitle turizmi arasındaki farklılıklar. Özel ilgi Turizmi. Anlatım ve tartışma yöntemi
7 Alternatif turizm türleri: Kültür Turizmi; Kültürel miras turizmi, Dark turizm, Etnik turizm. Anlatım ve tartışma yöntemi
8 Ara Sınav
9 Alternatif turizm türleri: Kültür Turizmi; Etkinlik Turizmi, İpek yolu turizmi. Anlatım ve tartışma yöntemi
10 Alternatif turizm türleri: Kongre turizmi. Sağlık turizmi; Medikal turizm (tıbbi turizm), Termal turizm (kaplıca turizmi). Anlatım ve tartışma yöntemi
11 Alternatif turizm türleri: Kırsal turizm; Botanik turizmi, Yayla turizmi, Kamp ve karavan turizmi, Kuş gözlemciliği turizmi, Mağara turizmi. Anlatım ve tartışma yöntemi
12 Alternatif turizm türleri: Rekreasyonel turizm. Spor turizmi ve çeşitleri; Hava sporları turizmi, Kış turizmi ve dağcılık, Akarsu sporları turizmi. Anlatım ve tartışma yöntemi
13 Alternatif turizm türleri: Spor turizmi ve çeşitleri; Deniz turizmi; Yat turizmi, Kuvaziyer turizm, Sualtı dalış turizmi. Golf turizmi, Av turizmi, Futbol turizmi. Anlatım ve tartışma yöntemi
14 Alternatif turizm türleri: İnanç turizmi. Gastronomi turizmi; Şarap turizmi. Anlatım ve tartışma yöntemi
15 Alternatif turizm türleri: Gençlik turizmi. Üçüncü yaş turizmi. Anlatım ve tartışma yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özgüç, N. (2007). Turizm Coğrafyası. Çantay Kitabevi, İstanbul
2 Kahraman, N., Türkay, O. (2006). Turizm ve Çevre. Detay Yayıncılık, Ankara
3 Doğaner, S. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası. Çantay Kitabevi, İstanbul
4 Aktaş, G. (2008). Türkiye Turizm Coğrafyası. Detay Yayınları
5 Albayrak A., 2013. Alternatif Turizm, Detay Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 6 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 6 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 3 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 4 32
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 140