|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KAZUKİ OKADA (kazukiokada@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Japonca | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste, Japon yazı sistemi hakkında bilgi verilmesi, Hiragana ve Katakana alfabelerinin öğretilmesi, temel 150 adet kanjinin yazılışı, okunuşu ve anlamının öğretilmesi amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Japon yazı sistemi hakkında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-26 Japon Dili ve Edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Hiragana ve Katakana alfabelerini okuyup yazarlar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-26 Japon Dili ve Edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Temel 250 kanjiyi okuyup yazarlar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-26 Japon Dili ve Edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hiragana ve Katakana alfabeleri ile temel 150 adet kanjinin öğretimi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Hiragana alfabesinin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 2 | Katakana alfabesinin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 3 | Güneş, ay, ağaç, ateş, su, toprak gibi resimlerden türetilmiş temel kanjilerin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 4 | Sayı kanjilerinin ve üst, alt, iç gibi işaretlerden türetilmiş kanjilerin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 5 | Bir kombinasyondan oluşan kanjilerin ve göz, kulak, el gibi resimlerden türetilmiş kanjilerin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 6 | Sıfat kanjilerinin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 7 | Eylemlerin ve zamanların kanjilerinin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sol - sağ ve üst - alt radikalli kanjilerin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 10 | Diğer radikalli (etrafını çevreleyen, vs.) kanjilerin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 11 | İnsan ilişkilerine dair kanjilerin ve sıfat kanjilerinin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 12 | Eylemlerin ve yönlerin kanjilerinin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 13 | Yer soneklerinin ve idari bölümlerin kanjilerinin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 14 | “suru” eylemlerinin kanjilerinin ve bileşik kanjilerin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 15 | Kanjilerin okunuş ve yazılışlarına dair genel tekrar yapılması | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kawarazaki, M., 1978, Nihongo Kana Nyūmon Eigo-ban, The Japan Foundation Japanese Language Institute Urawa, Japan. | |
| 2 | Arc academy, 2011, Kanji Master N5, Sansyusya, Japan. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon,CD | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 11 | 22 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||