Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / JPN103 - JAPON DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: JPN103 Adı: JAPON YAZISI I Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü JAPON DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KAZUKİ OKADA (kazukiokada@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Japonca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste, Japon yazı sistemi hakkında bilgi verilmesi, Hiragana ve Katakana alfabelerinin öğretilmesi, temel 250 adet kanjinin yazılışı, okunuşu ve anlamının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Japon yazı sistemi hakkında bilgi sahibi olurlar. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
PÇ-26 Japon Dili ve Edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olurlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Hiragana ve Katakana alfabelerini okuyup yazarlar. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
PÇ-26 Japon Dili ve Edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olurlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Temel 250 kanjiyi okuyup yazarlar. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
PÇ-26 Japon Dili ve Edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olurlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Hiragana ve Katakana alfabeleri ile temel 250 adet kanjinin öğretimi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hiragana alfabesinin öğretilmesi Anlatma, tartışma, soru-cevap
2 Katakana alfabesinin öğretilmesi Anlatma, tartışma, soru-cevap
3 Güneş, ay, ağaç, ateş, su, toprak gibi resimlerden türetilmiş temel kanjilerin öğretilmesi Anlatma, tartışma, soru-cevap
4 Sayı kanjilerinin ve üst, alt, iç gibi işaretlerden türetilmiş kanjilerin öğretilmesi Anlatma, tartışma, soru-cevap
5 Bir kombinasyondan oluşan kanjilerin ve göz, kulak, el gibi resimlerden türetilmiş kanjilerin öğretilmesi Anlatma, tartışma, soru-cevap
6 Sıfat kanjilerinin öğretilmesi Anlatma, tartışma, soru-cevap
7 Eylemlerin ve zamanların kanjilerinin öğretilmesi Anlatma, tartışma, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Sol - sağ ve üst - alt radikalli kanjilerin öğretilmesi Anlatma, tartışma, soru-cevap
10 Diğer radikalli (etrafını çevreleyen, vs.) kanjilerin öğretilmesi Anlatma, tartışma, soru-cevap
11 İnsan ilişkilerine dair kanjilerin ve sıfat kanjilerinin öğretilmesi Anlatma, tartışma, soru-cevap
12 Eylemlerin ve yönlerin kanjilerinin öğretilmesi Anlatma, tartışma, soru-cevap
13 Yer soneklerinin ve idari bölümlerin kanjilerinin öğretilmesi Anlatma, tartışma, soru-cevap
14 “suru” eylemlerinin kanjilerinin ve bileşik kanjilerin öğretilmesi Anlatma, tartışma, soru-cevap
15 Kanjilerin okunuş ve yazılışlarına dair genel tekrar yapılması Anlatma, tartışma, soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kawarazaki, M., 1978, Nihongo Kana Nyūmon Eigo-ban, The Japan Foundation Japanese Language Institute Urawa, Japan.
2 Association for Japanese-Language Teaching, 2007, Japanese for Young People I Kana Workbook, Kodansha, Japan.
3 Kano, C. ve diğ., 2010, Basic Kanji Book Vol.1, Bonjinsha, Japan.
4 Ito, Y., 1989, Nihongo Kanji Nyūmon, The Japan Foundation Japanese Language Institute Urawa, Japan.
5 Kaigai Gijutsusha Kenshū Kyōkai, 1994, Shin Nihongo no Kiso Japanese Kanji Workbook I, Suriiēnettowāku, Japan.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 11 22
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180