|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAZUKİ OKADA (kazukiokada@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste, Japon yazı sistemi hakkında bilgi verilmesi, Hiragana ve Katakana alfabelerinin öğretilmesi, temel 250 adet kanjinin yazılışı, okunuşu ve anlamının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Japon yazı sistemi hakkında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-26 Japon Dili ve Edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hiragana ve Katakana alfabelerini okuyup yazarlar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-26 Japon Dili ve Edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Temel 250 kanjiyi okuyup yazarlar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-26 Japon Dili ve Edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hiragana ve Katakana alfabeleri ile temel 250 adet kanjinin öğretimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hiragana alfabesinin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
2 | Katakana alfabesinin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
3 | Güneş, ay, ağaç, ateş, su, toprak gibi resimlerden türetilmiş temel kanjilerin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
4 | Sayı kanjilerinin ve üst, alt, iç gibi işaretlerden türetilmiş kanjilerin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
5 | Bir kombinasyondan oluşan kanjilerin ve göz, kulak, el gibi resimlerden türetilmiş kanjilerin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
6 | Sıfat kanjilerinin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
7 | Eylemlerin ve zamanların kanjilerinin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sol - sağ ve üst - alt radikalli kanjilerin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
10 | Diğer radikalli (etrafını çevreleyen, vs.) kanjilerin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
11 | İnsan ilişkilerine dair kanjilerin ve sıfat kanjilerinin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
12 | Eylemlerin ve yönlerin kanjilerinin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
13 | Yer soneklerinin ve idari bölümlerin kanjilerinin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
14 | “suru” eylemlerinin kanjilerinin ve bileşik kanjilerin öğretilmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
15 | Kanjilerin okunuş ve yazılışlarına dair genel tekrar yapılması | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kawarazaki, M., 1978, Nihongo Kana Nyūmon Eigo-ban, The Japan Foundation Japanese Language Institute Urawa, Japan. | |
2 | Association for Japanese-Language Teaching, 2007, Japanese for Young People I Kana Workbook, Kodansha, Japan. | |
3 | Kano, C. ve diğ., 2010, Basic Kanji Book Vol.1, Bonjinsha, Japan. | |
4 | Ito, Y., 1989, Nihongo Kanji Nyūmon, The Japan Foundation Japanese Language Institute Urawa, Japan. | |
5 | Kaigai Gijutsusha Kenshū Kyōkai, 1994, Shin Nihongo no Kiso Japanese Kanji Workbook I, Suriiēnettowāku, Japan. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 11 | 22 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |