|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RISA IDE (risaide@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Japonca kullanarak sözlü iletişim kurmak için temel becerilerin kazanılması. Günlük hayatta karşılaşılan çeşitli durumlarda kullanılan konuşma kalıplarını öğrenme. Japonca konuşma becerisini geliştirmenin yanı sıra, sözlü iletişimin önemi, yöntemleri, tartışma ve topluluk önünde etkin konuşma tekniklerini uygulayarak öğrenme. Ses çalışmaları, telaffuz uygulamaları, diyalog alıştırmaları ve sunum çalışmaları ile Japonca doğal ve akıcı bir şekilde başlangıç seviyesindeki Japoncayı kullanmayı öğrenme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Japonca konuşma dilinin temel özelliklerini anlarlar. |
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Başlangıç seviyesinde Japonca konuşabilirler |
PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Başlangıç seviyesinde Japonca anlayabilirler. |
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-25 Japoncayı diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel Seviye Japonca sözlü anlatım ve anlama için gerekli kalıp, kurallar ve konuşma tekniklerinin eğitim ve öğretimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | “hajimemashite!” ve Japonca selamlaşma kalıpları, kendini tanıtma ve tanışma | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları |
2 | Yer ve saat, fiyat sorma alıştırmaları | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve ilgili diyalog uygulamaları |
3 | Günleri sorma, “doko-de? ” “nani wo” sorularını kullanma | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları |
4 | Takvime bakarak haftalık programdan bahsetme, günleri öğrenme | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları |
5 | “shimashita” geçmiş zaman yapısını kullanarak hafta sonu yaptıklarını anlatma | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları |
6 | “ikura desuka”, “kudasai” gibi yapıları kullanarak alışverişte geçen diyalogları öğrenme | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları |
7 | “ii tenki desu ne!” yapısını kullanarak hava durumu ile ilgili diyaloglar kurma | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları |
8 | Ara Sınav | |
9 | “shimashita” ve “shimasu” kalıplarının kullanımı. | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları |
10 | “shimashou” fiili ve birini bir aktiviteye davet etme | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları |
11 | “omoimasu ga..” kalıbı ve karşıdakinin fikrini sorma | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları |
12 | “soudan ga arimasu” bir konuda danışma ve yardım alma | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları |
13 | “shumi wa nandesu ka?” hobiler hakkında konuşma | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları |
14 | Ülkelerin adlarını öğrenme ve diyalog içinde kullanma | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları |
15 | Final Öncesi Genel Tekrar | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tokyo Gaikokugo Daigaku Ryugakusei Nihongo Kyoiku Senta (Henshū). 1995. Shokyu Nihongo Kaiwa. Tokyo: Bonjinsha. | |
2 | Saito Hitoshi, Yoshimoto Keiko, Fukazawa M., vd. 2011. Shadoingu Nihongo wo Hanaso Sho-Chukyu Hen. Tokyo: Kuroshio Shuppan . | |
3 | Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minna no Nihongo Shokyū 1 Honsatsu. Tokyo: Surīēnettowāku. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD, DVD, video |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |