Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / JPN105 - JAPON DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: JPN105 Adı: JAPONCA SÖZLÜ ANLATIM VE ANLAMA I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü JAPON DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RISA IDE (risaide@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Japonca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Japonca kullanarak sözlü iletişim kurmak için temel becerilerin kazanılması. Günlük hayatta karşılaşılan çeşitli durumlarda kullanılan konuşma kalıplarını öğrenme. Japonca konuşma becerisini geliştirmenin yanı sıra, sözlü iletişimin önemi, yöntemleri, tartışma ve topluluk önünde etkin konuşma tekniklerini uygulayarak öğrenme. Ses çalışmaları, telaffuz uygulamaları, diyalog alıştırmaları ve sunum çalışmaları ile Japonca doğal ve akıcı bir şekilde başlangıç seviyesindeki Japoncayı kullanmayı öğrenme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Japonca konuşma dilinin temel özelliklerini anlarlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Başlangıç seviyesinde Japonca konuşabilirler PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Başlangıç seviyesinde Japonca anlayabilirler. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
PÇ-25 Japoncayı diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanırlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel Seviye Japonca sözlü anlatım ve anlama için gerekli kalıp, kurallar ve konuşma tekniklerinin eğitim ve öğretimi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 “hajimemashite!” ve Japonca selamlaşma kalıpları, kendini tanıtma ve tanışma Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları
2 Yer ve saat, fiyat sorma alıştırmaları Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve ilgili diyalog uygulamaları
3 Günleri sorma, “doko-de? ” “nani wo” sorularını kullanma Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları
4 Takvime bakarak haftalık programdan bahsetme, günleri öğrenme Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları
5 “shimashita” geçmiş zaman yapısını kullanarak hafta sonu yaptıklarını anlatma Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları
6 “ikura desuka”, “kudasai” gibi yapıları kullanarak alışverişte geçen diyalogları öğrenme Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları
7 “ii tenki desu ne!” yapısını kullanarak hava durumu ile ilgili diyaloglar kurma Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları
8 Ara Sınav
9 “shimashita” ve “shimasu” kalıplarının kullanımı. Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları
10 “shimashou” fiili ve birini bir aktiviteye davet etme Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları
11 “omoimasu ga..” kalıbı ve karşıdakinin fikrini sorma Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları
12 “soudan ga arimasu” bir konuda danışma ve yardım alma Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları
13 “shumi wa nandesu ka?” hobiler hakkında konuşma Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları
14 Ülkelerin adlarını öğrenme ve diyalog içinde kullanma Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları
15 Final Öncesi Genel Tekrar Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulamaları
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tokyo Gaikokugo Daigaku Ryugakusei Nihongo Kyoiku Senta (Henshū). 1995. Shokyu Nihongo Kaiwa. Tokyo: Bonjinsha.
2 Saito Hitoshi, Yoshimoto Keiko, Fukazawa M., vd. 2011. Shadoingu Nihongo wo Hanaso Sho-Chukyu Hen. Tokyo: Kuroshio Shuppan .
3 Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minna no Nihongo Shokyū 1 Honsatsu. Tokyo: Surīēnettowāku.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD, DVD, video

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 1 14 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 1 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 2 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90