Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / JPN107 - JAPON DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: JPN107 Adı: JAPONCA TEMEL SEVİYE DİNLEME I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü JAPON DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GONCA VAROĞLU (goncavaroglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Japonca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste, öğrencilere temel seviyede dinlediklerini anlama becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Öğrencilere Temel Japonca Dilbilgisi dersinde öğretilen dilbilgisi yapı ve kalıpları dinletilir. Böylelikle öğrenciler doğal ortamdaki konuşmaları anlama becerisi kazanır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dinlediklerini anlama becerisi kazanırlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sözcük dağarcıkları artar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sözcükleri doğru telaffuz etme becerisi kazanırlar. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
PÇ-27 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanırlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel seviye dinleme parçalarının dinlenmesi ve açıklanması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hiragana alfabesi, “namae wa …. desu”, “…. kara kimashita”, “….san wa …. desu”, “….sai desu” yapılarının dinlenmesi. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Katakana alfabesi, “kore/sore/are wa ….desu”, “a desu ka, b desu ka”, “nan no …. desu ka”, “dare no desu ka” yapılarının dinlenmesi. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 “koko/soko/asoko wa …. desu”, “doko desu ka”, “okuni/kaisha wa dochira desu ka – nan no kaisha desu ka”, “ikura desu ka – doko no desu ka” yapılarının dinlenmesi. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 “nan ji desu ka”, “nan ji kara nan ji made desu ka – yasumi w anan yōbi desu ka”, “….mashita/….masendeshita”, “nan yōbi ni ….mashita ka”, “denwa bangō wa nan ban desu ka” yapılarının dinletilmesi. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 “doko e ikimashita ka”, “nan de ikimasu ka”, “itsu ikimasu ka”, “dare to ikimasu ka”, “tanjōbi wa itsu desu ka” yapılarının dinletilmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 “nani o ….masu ka”, “doko de ….masu ka”, “doko de nani o shimashita ka”, “….masen ka/….mashō” yapılarının dinletilmesi. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Genel tekrar. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 “….de ….mashita”, “nihongo de nan desu ka”, “agemasu/moraimasu – oshiemasu/naraimasu”, “mō ….mashita/made desu” yapılarının dinlenmesi. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 “….wa dō desu ka”, “….wa dona ….desu ka”, “dore desu ka” yapılarının dinlenmesi. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 “….ga suki desu”, “….ga jōzu desu/wakarimasu”, “….kara (riyū)”, “dōshite/….kara” yapılarının dinlenmesi. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 “….ni ….ga arimasu ka”, “nani ga arimasu ka/imasu ka”, “….wa doko ni imasu ka”, “….wa doko ni arimasu ka” yapılarının dinlenmesi. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 “ikutsu desu ka”, “nan mai/nan dai/nan nin …”, “dono kurai ….mashita ka”, “dono kurai kakarimasu ka” yapılarının dinlenmesi. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 “….wa dō deshita ka”, “dochira ga ….desu ka”, “….ga ichiban ….desu”, “ga ichiban ….katta desu/….deshita” yapılarının dinlenmesi. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Genel tekrar. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Makino, A. ve diğ., 2016, Minna no Nihongo Shokyū I Chōkai Tasuku 25, Suriiēnettowāku, Japan.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60