|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GONCA VAROĞLU (goncavaroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste, öğrencilere temel seviyede dinlediklerini anlama becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Öğrencilere Temel Japonca Dilbilgisi dersinde öğretilen dilbilgisi yapı ve kalıpları dinletilir. Böylelikle öğrenciler doğal ortamdaki konuşmaları anlama becerisi kazanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dinlediklerini anlama becerisi kazanırlar. |
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sözcük dağarcıkları artar. |
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sözcükleri doğru telaffuz etme becerisi kazanırlar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-27 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel seviye dinleme parçalarının dinlenmesi ve açıklanması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hiragana alfabesi, “namae wa …. desu”, “…. kara kimashita”, “….san wa …. desu”, “….sai desu” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Katakana alfabesi, “kore/sore/are wa ….desu”, “a desu ka, b desu ka”, “nan no …. desu ka”, “dare no desu ka” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | “koko/soko/asoko wa …. desu”, “doko desu ka”, “okuni/kaisha wa dochira desu ka – nan no kaisha desu ka”, “ikura desu ka – doko no desu ka” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | “nan ji desu ka”, “nan ji kara nan ji made desu ka – yasumi w anan yōbi desu ka”, “….mashita/….masendeshita”, “nan yōbi ni ….mashita ka”, “denwa bangō wa nan ban desu ka” yapılarının dinletilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | “doko e ikimashita ka”, “nan de ikimasu ka”, “itsu ikimasu ka”, “dare to ikimasu ka”, “tanjōbi wa itsu desu ka” yapılarının dinletilmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | “nani o ….masu ka”, “doko de ….masu ka”, “doko de nani o shimashita ka”, “….masen ka/….mashō” yapılarının dinletilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Genel tekrar. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | “….de ….mashita”, “nihongo de nan desu ka”, “agemasu/moraimasu – oshiemasu/naraimasu”, “mō ….mashita/made desu” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | “….wa dō desu ka”, “….wa dona ….desu ka”, “dore desu ka” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | “….ga suki desu”, “….ga jōzu desu/wakarimasu”, “….kara (riyū)”, “dōshite/….kara” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | “….ni ….ga arimasu ka”, “nani ga arimasu ka/imasu ka”, “….wa doko ni imasu ka”, “….wa doko ni arimasu ka” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | “ikutsu desu ka”, “nan mai/nan dai/nan nin …”, “dono kurai ….mashita ka”, “dono kurai kakarimasu ka” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | “….wa dō deshita ka”, “dochira ga ….desu ka”, “….ga ichiban ….desu”, “ga ichiban ….katta desu/….deshita” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel tekrar. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Makino, A. ve diğ., 2016, Minna no Nihongo Shokyū I Chōkai Tasuku 25, Suriiēnettowāku, Japan. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |