|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM HAS (sinemhas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste Japon kültürü, Japon gelenek ve görenekleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Japon kültürü hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-10 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yaparlar. PÇ-14 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü, Toplumu ve Tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, Japonya ile ilgili güncel konu ve bilgileri de Japonca kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilirler. PÇ-18 Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bir bilinç kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Japon gelenek ve görenekleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-10 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yaparlar. PÇ-14 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü, Toplumu ve Tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, Japonya ile ilgili güncel konu ve bilgileri de Japonca kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilirler. PÇ-18 Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bir bilinç kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk ve Japon kültürüne karşılaştırmalı bakış açısı geliştirir. |
PÇ-10 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yaparlar. PÇ-14 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü, Toplumu ve Tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, Japonya ile ilgili güncel konu ve bilgileri de Japonca kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilirler. PÇ-18 Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bir bilinç kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Japon kültürü. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Japonya hakkında genel bilgiler | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Japonya’da din ve inanışlar | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Japon mutfağı | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Japonya'nın geleneksel çay seremonisi: Sadō | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Geleneksel Japon sporları | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Geleneksel sahne sanatları | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Geleneksel festivaller | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Japonların yaşam tarzı | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Ritüeller | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Japonya'nın tarihi ve turistik yerleri | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Manga-Anime Kültürü | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Samuray kültürü | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Japon bahçeleri | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Geleneksel Japon mimarisi | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Güvenç, B., 1980, Japon Kültürü, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara. | |
2 | Benedict, R., 1994, Krizantem ve Kılıç, çev. Türkan Turgut, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara. | |
3 | Yamazaki, Masakazu. 2009. Japon Kültürü: Japonlar ve Bireycilik. İstanbul. Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |