|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM HAS (sinemhas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste Japon toplumu ve yaşamı hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Japon toplumu hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-10 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yaparlar. PÇ-14 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü, Toplumu ve Tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, Japonya ile ilgili güncel konu ve bilgileri de Japonca kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilirler. PÇ-18 Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bir bilinç kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Japon yaşamı hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-10 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yaparlar. PÇ-14 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü, Toplumu ve Tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, Japonya ile ilgili güncel konu ve bilgileri de Japonca kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilirler. PÇ-18 Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bir bilinç kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk ve Japon kültürüne karşılaştırmalı bakış açısı geliştirir. |
PÇ-10 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yaparlar. PÇ-14 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü, Toplumu ve Tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, Japonya ile ilgili güncel konu ve bilgileri de Japonca kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilirler. PÇ-18 Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bir bilinç kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Japon toplumu ve yaşamı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Japonya'nın eğitim sistemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Japon üniversiteleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Japonya'da üniversite yaşamı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Japon aile yapısı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Evlilikle ilgili gelenekler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Japonya'da müzik ve film kültürü | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Modern Japonya'nın popüler eğlence kültürü | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Japonya'da çalışma ve iş ahlakı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Yabancı öğrenciler için hukuki bilgiler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Japonya'nın dünya ile olan bağlantısı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Japonya'nın kaynakları ve elde edilen ürünler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Japonya'nın endüstriyel yapısı ve ekonomisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Japonya'nın siyasi yapısı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Japonya Anayasası | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Güvenç, B., 1980, Japon Kültürü, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara. | |
2 | Benedict, R., 1994, Krizantem ve Kılıç, çev. Türkan Turgut, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |