Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / JPN102 - JAPON DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: JPN102 Adı: JAPONCA TEMEL DİLBİLGİSİ II Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü JAPON DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GONCA VAROĞLU (goncavaroglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Japonca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Temel Seviye Japonca Dilbilgisinde görülen kalıp ve kuralların eğitim ve öğretimi (Bölüm II)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel Japonca Dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olurlar. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Başlangıç seviyesinde Japonca konuşma becerileri geliştirirler. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Başlangıç seviye Japonca okuma becerisine sahip olurlar. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel Japonca Dilbilgisi ve kullanımı hakkında bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanır. İstek bildirme kalıpları ile fillin bağ formunun öğretim. Rica etme kalıbı ve fiilin şimdiki zaman çekiminin öğretimi. İzin isteme kalıpları ve şimdiki zaman çekiminin pekiştirilmesi. Fiilin bağ formunun bağlaç olarak kullanımı ve "Vte+kara" kalıbı. Olumsuz rica kalıbı ve zorunluluk ifadelerinin öğretimi. Yapabilirlik/-ebilirlik anlamı veren ifadelerin ve fiili isime dönüştürme yönteminin kavratılması. Görünüş (aspekt) ifadeleri örneği ile sırasız eylem örnekleme yöntemi. Düz Form (Futsutai) un öğretilmesi. Dolaylı anlatım ve çeşitleri. Niteleme cümlesinin yapılışı. Zaman zarf tümcesi ("toki" ve "to") kullanımı. Jujudōshi (alma-verme ve kabul etme) fiillerinin yardımcı fiil kullanımları. –sa bile ve –sa/se koşullarının öğretimi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hoshii kalıbıyla, “V+tai” kalıbının kullanılması. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 “V-te+kudasai” kalıbıyla, “V-te+imasu” kalıbının kullanımı. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 “-temo+ii desu” ve “-tewa+ikemasen” kalıbının kullanımı, “V-te+imasu” kalıbının pekiştirilmesi. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 “V-te” bağlacıyla, “V-te+kara” kalıbının kullanımı. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 “V[a/ø] -naide+kudasai” kalıbıyla, “V[a/ø] - nakereba narimasen (nai+to ikemasen)” kalıbının kullanımı. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 “V-ru koto ga dekimasu” kalıbıyla, “V-ru koto desu” kalıbının kullanımı. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 “V-ta koto ga arimasu” kalıbıyla, “V-tari V-tari suru” kalıbının kullanımı. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Düz Form (Futsutai) un öğretilmesi. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 “V-ru/ta + to omoimasu”, “V-ru/ta + to iimashita” kalıplarının kullanımı. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Rentai shushokusetu (Niteleme yan cümleciği) nin kullanımının öğretilmesi. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 “V-ru/ta + toki” ve “V-ru/ta + to” (Zaman zarf cümlecikleri) kalıplarının kullanımın öğretilmesi. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 "Kureru" fiili ve “V-te agemasu” , “V-te moraimasu”, “V-te kuremasu” kalıplarının kullanımı. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 “V-temo” ve “V-tara” kalıplarının kullanımı. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Kaiwa’ların uygulamalı olarak yapılması ve geçmiş konulara ilişkin genel tekrar yapılması. Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 1 Honsatsu. Tokyo: Suriiēnettowāku.
2 Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 1 – Honyaku Bunpo Kaisetsu. Tokyo: Suriiēnettowāku.
3 Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2013. Minnano Nihongo Shokyū 2 Honsatsu. Tokyo: Surīēnettowāku.
4 Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2013. Minnano Nihongo Shokyū 2 – Honyaku Bunpo Kaisetsu. Tokyo: Surīēnettowāku.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 11 22
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180