|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RISA IDE (risaide@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Japonca kullanılarak sözlü iletişim kurmak için temel becerilerin geliştirilmesi amaçlanır. Günlük hayatta karşılaşılan çeşitli durumlarda kullanılan konuşma kalıplarını öğrenme. Japonca konuşma becerisini geliştirmenin yanı sıra, sözlü iletişimin önemi, yöntemleri, tartışma ve topluluk önünde etkin konuşma tekniklerini uygulayarak öğrenme. Diyalog alıştırmaları ve sunum çalışmaları ile Japonca doğal ve akıcı bir şekilde başlangıç günlük konuşmaları yürütebilme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Japonca konuşma dilinin temel özelliklerini anlarlar. |
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Başlangıç seviyesinde Japonca konuşabilirler |
PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Başlangıç seviyesinde Japonca anlayabilirler. |
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-25 Japoncayı diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel Seviye Japonca sözlü anlatım ve anlama için gerekli kalıp, kurallar ve konuşma tekniklerinin eğitim ve öğretimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | “… shinakereba narimesen” kural ve zorunluluklardan bahsetme, seyahat ve “minshuku” | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulama |
2 | “onaka ga itai desu” sağlık durumundan bahsetme | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulama |
3 | “O-bon” festivaller ve kutlamalar | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulama |
4 | Aile hakkında diyaloglar | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulama |
5 | Gelecek planları hakkında konuşmalar | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulama |
6 | Okul hayatı ve dersler hakkında diyaloglar | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulama |
7 | Tatil hakkında konuşma ve “hajimete…” kalıbını kullanma | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | “shōgatsu” yeni yıl temalı diyaloglar | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulama |
10 | Japonya’nın kış mevsimi ve kar kültürü ile ilgili diyaloglar, “yukiguni ” | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulama |
11 | “Seijin no hi” temalı günlük konuşmalar | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulama |
12 | “… suruyōni” ricalar ve istekleri ifade etme | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulama |
13 | “Hōmon” ve misafir ağılama “O-kake kudasai ” ve günlük konuşmada saygı dili | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulama |
14 | “O-tsukurini nattandesuka?” ve saygı dili kalıpları | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulama |
15 | Final Öncesi Genel Tekrar | Anlatma, okuma, birlikte telaffuz ve diyalog uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tokyo Gaikokugo Daigaku Ryugakusei Nihongo Kyoiku Senta (Henshū). 1995. Shokyu Nihongo Kaiwa. Tokyo: Bonjinsha. | |
2 | Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2013. Minna no Nihongo Shokyū 2 Honsatsu. Tokyo: Surīēnettowāku. | |
3 | Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minna no Nihongo Shokyū 1 Honsatsu. Tokyo: Surīēnettowāku. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD, DVD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |