Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / JPN108 - JAPON DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: JPN108 Adı: JAPONCA TEMEL SEVİYE DİNLEME II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü JAPON DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GONCA VAROĞLU (goncavaroglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Japonca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste, öğrencilere temel seviyede dinlediklerini anlama becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Öğrencilere Temel Japonca Dilbilgisi dersinde öğretilen dilbilgisi yapı ve kalıpları dinletilir. Böylelikle öğrenciler doğal ortamdaki konuşmaları anlama becerisi kazanır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dinlediklerini anlama becerisi kazanırlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sözcük dağarcıkları artar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sözcükleri doğru telaffuz etme becerisi kazanırlar. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
PÇ-27 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanırlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel seviye dinleme parçalarının dinlenmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 “….ga hoshii desu”, “….tai desu”, “nani o shi ni ikimasu ka”, “nani o shi ni kimashita ka” yapılarının dinlenmesi. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 “….te kudasai”, “….mashō ka”, “….te imasu” yapılarının dinlenmesi. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 “….te mo ii desu ka”, “….te wa ikemasen”, “motte imasu/shitte imasu”, “kekkon shite imasu/sunde imasu/hataraite imasu” yapılarının dinlenmesi. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 “….te, ….te, ….”, “”dō yatte ikimasu ka”, “dō yatte kaimasu ka”, “….te kara”, “….kute/….de” yapılarının dinlenmesi. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 “….nai de kudasai”, “nakereba narimasen”, “….nakute mo ii desu” yapılarının dinlenmesi. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 “…. koto ga dekimasu”, “….de ….koto ga dekimasu”, “shumi wa nan desu ka”, “….mae ni, ….” yapılarının dinlenmesi. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Genel tekrar. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 “….ta koto ga arimasu”, “….tari, ….tari shimasu”, “….ku/….ni narimashita” yapılarının dinlenmesi. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Formal ve formal olmayan ifadelere ilişkin diyalogların dinlenmesi. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 “kore wa (tümce)….desu”, “(tümce) hito wa dare desu ka”, “….yakusoku/yōji/jikan ga arimasu” yapılarının dinlenmesi. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 “donna toki, ….masu ka”, “….toki, mashita”, “….to, ….”, “….to, ….ga arimasu” yapılarının dinlenmesi. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 “….o kuremashita”, “….te moraimashita/kuremashita”, “….te kuremasu/agemasu” yapılarının dinlenmesi. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 “(moshi) ….tara, ….”, “….tara, ….te kudasai”, “….temo, ….” yapılarının dinlenmesi. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Genel tekrar. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Makino, A. ve diğ., 2016, Minna no Nihongo Shokyū I Chōkai Tasuku 25, Suriiēnettowāku, Japan.
2 Miyagi, S. ve diğ., 1998, Mainichi no Kikitori 50 Nichi Vol. 1, Bonjinsha, Japan
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60