|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GONCA VAROĞLU (goncavaroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste, öğrencilere temel seviyede dinlediklerini anlama becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Öğrencilere Temel Japonca Dilbilgisi dersinde öğretilen dilbilgisi yapı ve kalıpları dinletilir. Böylelikle öğrenciler doğal ortamdaki konuşmaları anlama becerisi kazanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dinlediklerini anlama becerisi kazanırlar. |
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sözcük dağarcıkları artar. |
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sözcükleri doğru telaffuz etme becerisi kazanırlar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-27 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel seviye dinleme parçalarının dinlenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | “….ga hoshii desu”, “….tai desu”, “nani o shi ni ikimasu ka”, “nani o shi ni kimashita ka” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | “….te kudasai”, “….mashō ka”, “….te imasu” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | “….te mo ii desu ka”, “….te wa ikemasen”, “motte imasu/shitte imasu”, “kekkon shite imasu/sunde imasu/hataraite imasu” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | “….te, ….te, ….”, “”dō yatte ikimasu ka”, “dō yatte kaimasu ka”, “….te kara”, “….kute/….de” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | “….nai de kudasai”, “nakereba narimasen”, “….nakute mo ii desu” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | “…. koto ga dekimasu”, “….de ….koto ga dekimasu”, “shumi wa nan desu ka”, “….mae ni, ….” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Genel tekrar. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | “….ta koto ga arimasu”, “….tari, ….tari shimasu”, “….ku/….ni narimashita” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Formal ve formal olmayan ifadelere ilişkin diyalogların dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | “kore wa (tümce)….desu”, “(tümce) hito wa dare desu ka”, “….yakusoku/yōji/jikan ga arimasu” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | “donna toki, ….masu ka”, “….toki, mashita”, “….to, ….”, “….to, ….ga arimasu” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | “….o kuremashita”, “….te moraimashita/kuremashita”, “….te kuremasu/agemasu” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | “(moshi) ….tara, ….”, “….tara, ….te kudasai”, “….temo, ….” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel tekrar. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Makino, A. ve diğ., 2016, Minna no Nihongo Shokyū I Chōkai Tasuku 25, Suriiēnettowāku, Japan. | |
2 | Miyagi, S. ve diğ., 1998, Mainichi no Kikitori 50 Nichi Vol. 1, Bonjinsha, Japan | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |