Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / JPN201 - JAPON DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: JPN201 Adı: JAPONCA TEMEL DİLBİLGİSİ III Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü JAPON DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÜMMÜHAN SÂRE ÇİFTÇİ (u.sareuslu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ÜMMÜHAN SÂRE ÇİFTÇİ,
Öğretim Dili Japonca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Temel Seviye Japonca Dilbilgisinde görülen kalıp ve kuralların eğitim ve öğretimi (Bölüm III)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel Japonca Dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olurlar PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Başlangıç seviyesinde Japonca konuşma becerilerini geliştirirler. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Başlangıç seviye Japonca okuma becerisine sahip olurlar. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel Japonca Dilbilgisi ve kullanımı hakkında bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanır. “-n(no) desu" ve kibar dilek ifadesinin kullanımı. “-ebilirlik” fiil çekiminin yapılışı. Aynı anda iki eylemin yapıldığını ifade eden “V-nagara” ile “…shi, …shi” kalıplarının kullanımı. Geçişsiz fiillerde “V-te imasu” kullanımı. “V-te shimaimasu” kalıbı. “V-te arimasu” ve “V-te okimasu” kalıpları. “V-masho” kalıbının düz formunun öğrenimi ve “…tsumori desu” ile "...yotei desu" kalıpları. Tavsiye kalıbı ile olasılık bildirme kiplerinin öğretilmesi. Fiil emir çekiminin öğretilmesi. “tori ni”, “Vta ato de” ile “Vte/naide” kalıplarının kullanımı. Koşul bağlaçlarından olan “ba” nın kullanımı ile “(isim) + nara, X ga ii desu” kalıbı. “Vru/nai + yo ni” kalıplarının öğretilmesi. Edilgen yapı ve kullanımının kavratılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 34. Ünite - “-toori ni”, “V-ta ato de” ve “V-te/naide + V masu”. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 35. Ünite - Koşul bağlaçlarından olan “-ba” ve “ (isim) + nara ~ ga ii desu”. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 36. Ünite - “V-ru/nai + you ni” Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 37. Ünite - Edilgen yapı. "-rareru yapısı" Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 38. Ünite - ~no wa, ~no ga, ~no wo. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 39. Ünite - ~te, ~de, ~node. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Genel tekrar. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 40. Ünite - ~suru ka, ~suru ka dou ka, ~shite mo ii desu ka. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 41. Ünite - ~te itedakimasu, ~te kudasaimasu, ~te yarimasu. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 42. Ünite - ~tame ni, ~no ni. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 43. Ünite - ~sou desu, ~te kimasu. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 44. Ünite - ~sugimasu, ~yasui desu, ~te kudasai. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 45. Ünite - ~baai wa, ~noni. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Genel tekrar. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 2 Honsatsu. Tokyo: Suriiēnettowāku.
2 Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 2 – Honyaku Bunpo Kaisetsu. Tokyo: Suriiēnettowāku.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 1 14 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150