|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÜMMÜHAN SÂRE ÇİFTÇİ (u.sareuslu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÜMMÜHAN SÂRE ÇİFTÇİ, | ||||
| Öğretim Dili | Japonca | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Temel Seviye Japonca Dilbilgisinde görülen kalıp ve kuralların eğitim ve öğretimi (Bölüm III) | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel Japonca Dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olurlar |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Başlangıç seviyesinde Japonca konuşma becerilerini geliştirirler. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Başlangıç seviye Japonca okuma becerisine sahip olurlar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Temel Japonca Dilbilgisi ve kullanımı hakkında bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanır. “-n(no) desu" ve kibar dilek ifadesinin kullanımı. “-ebilirlik” fiil çekiminin yapılışı. Aynı anda iki eylemin yapıldığını ifade eden “V-nagara” ile “…shi, …shi” kalıplarının kullanımı. Geçişsiz fiillerde “V-te imasu” kullanımı. “V-te shimaimasu” kalıbı. “V-te arimasu” ve “V-te okimasu” kalıpları. “V-masho” kalıbının düz formunun öğrenimi ve “…tsumori desu” ile "...yotei desu" kalıpları. Tavsiye kalıbı ile olasılık bildirme kiplerinin öğretilmesi. Fiil emir çekiminin öğretilmesi. “tori ni”, “Vta ato de” ile “Vte/naide” kalıplarının kullanımı. Koşul bağlaçlarından olan “ba” nın kullanımı ile “(isim) + nara, X ga ii desu” kalıbı. “Vru/nai + yo ni” kalıplarının öğretilmesi. Edilgen yapı ve kullanımının kavratılması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | 34. Ünite - “-toori ni”, “V-ta ato de” ve “V-te/naide + V masu”. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | 35. Ünite - Koşul bağlaçlarından olan “-ba” ve “ (isim) + nara ~ ga ii desu”. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | 36. Ünite - “V-ru/nai + you ni” | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | 37. Ünite - Edilgen yapı. "-rareru yapısı" | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | 38. Ünite - ~no wa, ~no ga, ~no wo. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | 39. Ünite - ~te, ~de, ~node. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Genel tekrar. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 40. Ünite - ~suru ka, ~suru ka dou ka, ~shite mo ii desu ka. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | 41. Ünite - ~te itedakimasu, ~te kudasaimasu, ~te yarimasu. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | 42. Ünite - ~tame ni, ~no ni. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | 43. Ünite - ~sou desu, ~te kimasu. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | 44. Ünite - ~sugimasu, ~yasui desu, ~te kudasai. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | 45. Ünite - ~baai wa, ~noni. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Genel tekrar. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 2 Honsatsu. Tokyo: Suriiēnettowāku. | |
| 2 | Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 2 – Honyaku Bunpo Kaisetsu. Tokyo: Suriiēnettowāku. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||