Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / JPN201 - JAPON DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: JPN201 Adı: JAPONCA TEMEL DİLBİLGİSİ III Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü JAPON DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÜMMÜHAN SÂRE ÇİFTÇİ (u.sareuslu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Japonca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Temel Seviye Japonca Dilbilgisinde görülen kalıp ve kuralların eğitim ve öğretimi (Bölüm III)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel Japonca Dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olurlar PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Başlangıç seviyesinde Japonca konuşma becerileri geliştirirler. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Başlangıç seviye Japonca okuma becerisine sahip olurlar. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel Japonca Dilbilgisi ve kullanımı hakkında bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanır. “-n(no) desu" ve kibar dilek ifadesinin kullanımı. “-ebilirlik” fiil çekiminin yapılışı. Aynı anda iki eylemin yapıldığını ifade eden “V-nagara” ile “…shi, …shi” kalıplarının kullanımı. Geçişsiz fiillerde “V-te imasu” kullanımı. “V-te shimaimasu” kalıbı. “V-te arimasu” ve “V-te okimasu” kalıpları. “V-masho” kalıbının düz formunun öğrenimi ve “…tsumori desu” ile "...yotei desu" kalıpları. Tavsiye kalıbı ile olasılık bildirme kiplerinin öğretilmesi. Fiil emir çekiminin öğretilmesi. “tori ni”, “Vta ato de” ile “Vte/naide” kalıplarının kullanımı. Koşul bağlaçlarından olan “ba” nın kullanımı ile “(isim) + nara, X ga ii desu” kalıbı. “Vru/nai + yo ni” kalıplarının öğretilmesi. Edilgen yapı ve kullanımının kavratılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 “no desu, -n desu” ve “V-te itadakemasen ka” kalıbının kullanımı Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 “-ebilirlik” (Kanodoshi ve Doshi no kanokei) yapısının kullanımı. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 “V-nagara” ve “…shi, …shi” kalıplarının kullanımı. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Geçişsiz fiillerde “V-te imasu” kullanımı. “V-te shimaimasu” kalıbının kullanımı. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 “V-te arimasu” ve “V-te okimasu” kalıplarının kullanımı. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 “V-masho” kalıbının düz formunun öğretilmesi. “…tsumori desu” kalıbının kullanımı. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Dialog (Kaiwa) alıştırmalarının uygulamalı olarak yapımı. Geçmiş konuların genel tekrarı. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 “V-ta ho ga ii desu” kalıbı ile “desho” ve “kamoshirenai” kalıplarının öğretilmesi. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Emir cümlesinin öğretilmesi. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 “-tori ni”, “V-ta ato de” ve “V-te/naide + V masu” kalıbının kullanımı. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Koşul bağlaçlarından olan “-ba” nın kullanımı ve “ (isim) + nara X ga ii desu” kalıbı. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 “V-ru/nai + yo ni” kalıbının öğretilmesi. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Edilgen yapının öğretilmesi. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Dialog (Kaiwa) alıştırmalarının uygulamalı olarak yapımı. Geçmiş konuların genel tekrarı. Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 2 Honsatsu. Tokyo: Suriiēnettowāku.
2 Tokyo Gaikokugo Daigaku Ryugakusei Nihongo Kyoiku Senta (Henshū). 2005. Shokyu Nihongo. Tokyo: Bonjinsha.
3 Kuno, Y., Kunigami, M., vd. 2008. Shin Bunka Shokyu Nihongo II. Tokyo: Bonjinsha.
4 Kaigai Gijutsusha Kenkyu Kyokai (Henshu). 2005. Shin Nihon go No Kiso II. Tokyo: Suriiēnettowāku.
5 Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 2 – Honyaku Bunpo Kaisetsu. Tokyo: Suriiēnettowāku.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 1 14 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150