|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÜMMÜHAN SÂRE ÇİFTÇİ (u.sareuslu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel Seviye Japonca Dilbilgisinde görülen kalıp ve kuralların eğitim ve öğretimi (Bölüm III) |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel Japonca Dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olurlar |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Başlangıç seviyesinde Japonca konuşma becerileri geliştirirler. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Başlangıç seviye Japonca okuma becerisine sahip olurlar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel Japonca Dilbilgisi ve kullanımı hakkında bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanır. “-n(no) desu" ve kibar dilek ifadesinin kullanımı. “-ebilirlik” fiil çekiminin yapılışı. Aynı anda iki eylemin yapıldığını ifade eden “V-nagara” ile “…shi, …shi” kalıplarının kullanımı. Geçişsiz fiillerde “V-te imasu” kullanımı. “V-te shimaimasu” kalıbı. “V-te arimasu” ve “V-te okimasu” kalıpları. “V-masho” kalıbının düz formunun öğrenimi ve “…tsumori desu” ile "...yotei desu" kalıpları. Tavsiye kalıbı ile olasılık bildirme kiplerinin öğretilmesi. Fiil emir çekiminin öğretilmesi. “tori ni”, “Vta ato de” ile “Vte/naide” kalıplarının kullanımı. Koşul bağlaçlarından olan “ba” nın kullanımı ile “(isim) + nara, X ga ii desu” kalıbı. “Vru/nai + yo ni” kalıplarının öğretilmesi. Edilgen yapı ve kullanımının kavratılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | “no desu, -n desu” ve “V-te itadakemasen ka” kalıbının kullanımı | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | “-ebilirlik” (Kanodoshi ve Doshi no kanokei) yapısının kullanımı. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | “V-nagara” ve “…shi, …shi” kalıplarının kullanımı. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Geçişsiz fiillerde “V-te imasu” kullanımı. “V-te shimaimasu” kalıbının kullanımı. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | “V-te arimasu” ve “V-te okimasu” kalıplarının kullanımı. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | “V-masho” kalıbının düz formunun öğretilmesi. “…tsumori desu” kalıbının kullanımı. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Dialog (Kaiwa) alıştırmalarının uygulamalı olarak yapımı. Geçmiş konuların genel tekrarı. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | “V-ta ho ga ii desu” kalıbı ile “desho” ve “kamoshirenai” kalıplarının öğretilmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Emir cümlesinin öğretilmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | “-tori ni”, “V-ta ato de” ve “V-te/naide + V masu” kalıbının kullanımı. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Koşul bağlaçlarından olan “-ba” nın kullanımı ve “ (isim) + nara X ga ii desu” kalıbı. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | “V-ru/nai + yo ni” kalıbının öğretilmesi. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Edilgen yapının öğretilmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Dialog (Kaiwa) alıştırmalarının uygulamalı olarak yapımı. Geçmiş konuların genel tekrarı. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 2 Honsatsu. Tokyo: Suriiēnettowāku. | |
2 | Tokyo Gaikokugo Daigaku Ryugakusei Nihongo Kyoiku Senta (Henshū). 2005. Shokyu Nihongo. Tokyo: Bonjinsha. | |
3 | Kuno, Y., Kunigami, M., vd. 2008. Shin Bunka Shokyu Nihongo II. Tokyo: Bonjinsha. | |
4 | Kaigai Gijutsusha Kenkyu Kyokai (Henshu). 2005. Shin Nihon go No Kiso II. Tokyo: Suriiēnettowāku. | |
5 | Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 2 – Honyaku Bunpo Kaisetsu. Tokyo: Suriiēnettowāku. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |