|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM HAS (sinemhas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste, öğrencilere temel seviyeden orta seviyeye doğru dinlediklerini anlama becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Öğrencilere Temel Japonca Dilbilgisi dersinde öğretilen dilbilgisi yapı ve kalıpları dinletilir. Böylelikle öğrenciler doğal ortamdaki konuşmaları anlama becerisi kazanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dinlediklerini anlama becerisi kazanırlar. |
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sözcük dağarcıkları artar. |
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-19 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygularlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sözcükleri doğru telaffuz etme becerisi kazanırlar. |
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-27 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel seviyeden orta seviyeye doğru dinleme parçalarının dinlenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | “….n desu ka, ….n desu ka”, “dō shitan desu ka, dō shite ….n desu ka”, “….n desu ga, ….te itadakemasen ka”, “….n desu ga, ….tara ii desu ka” yapılarının dinlenmesi. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Yeterlik eylemleri ve “miemasu, kikoemasu” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | “….nagara ….”, “….te imasu”, “….shi, ….shi, ….” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | “….ga ….te imasu”, “….te imashita”, “….wa….te imasu”, “….te shimaimashita”, “….te shimaimasu” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | “….te arimasu”, “….wa mō ….te arimasu”, “….te okimasu” yapılarının dinlenmesi | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | “…. (yo)u”, “….(yo)u to omotte imasu”, “tsumori desu”, “….yotei desu” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Genel tekrar. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | “….ta/….nai hō ga ii desu”, “….ta/….nai hō ga ii desu”, “deshō”, “kamoshiremasen” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Emir çekimi ve “….to yomimasu/….to kaite arimasu/….to iu imi desu” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | “….tōrini”, “….atode, ….”, “….te/….naide”, “….naide, ….” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | “….ba, ….”, “….kereba/….nara, ….”, “….nakereba, ….”, “….nara, ….”, “….ba ….hodo…./….nara….nahodo….” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Edilgen yapıların dinlenmesi. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | “…no wa (sıfat) desu”, “….no ga suki/jōzu desu”, “….no o wasuremashita”, “….no o shitte imasu ka”, “….no wa (ad) desu” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel tekrar. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Makino, A. ve diğ., 2015, Minna no Nihongo Shokyū II Chōkai Tasuku 25, Suriiēnettowāku, Japan. | |
2 | Miyagi, S. ve diğ., 1998, Mainichi no Kikitori 50 Nichi Vol. 2, Bonjinsha, Japan. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilgisayar, projeksiyon,CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |