|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÜMMÜHAN SÂRE ÇİFTÇİ (u.sareuslu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Japonca yazılı anlatım becerilerini geliştirmek, Japonca kompozisyon tekniklerini ve yazılı materyal hazırlamayı öğrenmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Japonca kompozisyon kurallarına göre yazı yazabilirler |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kendi düşüncelerini Japoncada yazılı olarak ifade edebilirler |
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Japonca metin özetleri yazabilir ve bu metinler üzerinde tartışma yapabilirler. |
PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar. PÇ-14 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü, Toplumu ve Tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, Japonya ile ilgili güncel konu ve bilgileri de Japonca kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilirler. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilirler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Japonca yazı dilinin özellikleri, yazılı anlatım teknikleri, kompozisyon yazma uygulamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Japonca kompozisyon yazımı teknikleri ve “Kendini Tanıtma” konulu kompozisyonun yazımı | Anlatım, okuma, kompozisyon yazımı, tartışma |
2 | “Watashi no Heya” konulu kompozisyon yazımı | Anlatım, okuma, kompozisyon yazımı, tartışma |
3 | “Watashi no Kazoku” konulu kompozisyon yazımı ve tartışma | Anlatım, okuma, kompozisyon yazımı, tartışma |
4 | Tatil konulu kompozisyon yazımı ve özetleme teknikleri | Anlatım, okuma, kompozisyon yazımı, tartışma |
5 | Kartpostal yazıma | Anlatım, okuma, kompozisyon yazımı, tartışma |
6 | Önemli bir anı hakkında kompozisyon yazımı ve tartışma | Anlatım, okuma, kompozisyon yazımı, tartışma |
7 | Yolculuk konulu kompozisyon yazımı | Anlatım, okuma, kompozisyon yazımı, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hayaller hakkında kompozisyon yazımı ve tartışma | Anlatım, okuma, kompozisyon yazımı, tartışma |
10 | Ünlü bir yer konulu kompozisyon yazımı ve özetleme teknikleri | Anlatım, okuma, kompozisyon yazımı, tartışma |
11 | “Tanoshii ichi nichi ” konulu kompozisyon yazımı ve tartışma | Anlatım, okuma, kompozisyon yazımı, tartışma |
12 | Japonya hakkında kompozisyon yazımı | Anlatım, okuma, kompozisyon yazımı, tartışma |
13 | Serbest konulu bir kompozisyon yazma ve tartışma | Anlatım, okuma, kompozisyon yazımı, tartışma |
14 | Japonca bir mektup yazma | Anlatım, okuma, kompozisyon yazımı, tartışma |
15 | Serbest konulu bir kompozisyon yazma ve tartışma | Anlatım, okuma, kompozisyon yazımı, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kadowaki, K., Nishimaki, K. 1999. Minnano Nihongo Shokyu Yasahī Sakubun. Tokyo: Suriiēnettowāku. | |
2 | Tokyo Gaikokugo Daigaku Ryugakusei Nihongo Kyoiku Sentā (Henshū). 2005. Sakubunrenshūchō. Tokyo: Bonjinsha. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 76 |