|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM HAS (sinemhas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste, öğrencilere temel seviyeden orta seviyeye doğru dinlediklerini anlama becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Öğrencilere Temel Japonca Dilbilgisi dersinde öğretilen dilbilgisi yapı ve kalıpları dinletilir. Böylelikle öğrenciler doğal ortamdaki konuşmaları anlama becerisi kazanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dinlediklerini anlama becerisi kazanırlar. |
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sözcük dağarcıkları artar. |
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-19 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygularlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sözcükleri doğru telaffuz etme becerisi kazanırlar. |
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-27 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel seviyeden orta seviyeye doğru dinleme parçalarının dinlenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | “….te/….nakute, ….”, “….te/ ….kute/….de, ….”, “(ad) de, ….”, “….node, ….” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | “(soru sözcüğü)….ka, ….”, “….ka dōka, ….”, “….te mimasu”, “….ka dōka, ….te mimasu” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | “….o itadakimasu/kudasaimasu/yarimasu”, “….te kudasaimasu”, “….te yarimasu”, “….te kudasaimasen ka” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | “…. (no) tameni, ….”, “…. (no) ni, ….”, “…. (no) ni …. (wa/mo) kakarimasu” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | “(ima ni mo) ….sō desu”, “(korekara) ….sō desu”, “(önad) sō desu”, “….te kimasu” yapılarının dinlenmesi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | “(eylem)sugimasu”, “(önad)sugimasu”, ….yasui/nikui desu”, “….ku/….ni shimasu”, “(ad) ni shimasu” yapılarının dinlenmesi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Genel tekrar. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | “(eylem) baai wa, ….”, “(önad) baai wa, ….”, “….noni, ….” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | “….tokoro desu”, “….bakari desu”, “….hazu desu” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | “….sō desu”, “….yō desu” yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Ettirgen yapıların dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Kibar dil yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Mütevazı dil yapılarının dinlenmesi. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel tekrar. | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Makino, A. ve diğ., 2015, Minna no Nihongo Shokyū II Chōkai Tasuku 25, Suriiēnettowāku, Japan. | |
2 | Miyagi, S. ve diğ., 1998, Mainichi no Kikitori 50 Nichi Vol. 2, Bonjinsha, Japan. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, bilgisayar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |