|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAZUKİ OKADA (kazukiokada@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Modern Japon Edebiyatı dönem yazar ve eserlerini kavrama |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Modern Japon edebiyatı tarihi hakkında genel bilgilere sahip olurlar |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-26 Japon Dili ve Edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Modern Japon edebiyatının başlıca edebiyatçılarını tanırlar |
PÇ-10 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yaparlar. PÇ-27 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Modern Japon edebiyatının başyapıtlarını tanırlar |
PÇ-18 Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bir bilinç kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Modern Japon edebiyatı temel edebiyat bilgileri, başyapıtları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Taishō Dönemi Japon edebiyatı: Taisho Demokurashī I | Anlatma, okuma, tartışma |
2 | Taishō Demokurashī II | Anlatma, okuma, tartışma |
3 | Taishō Demokurashī III | Anlatma, okuma, tartışma |
4 | Nankin no Kirisuto I | Anlatma, okuma, tartışma |
5 | Nankin no Kirisuto II | Anlatma, okuma, tartışma |
6 | Nankin no Kirisuto III | Anlatma, okuma, tartışma |
7 | Nankin no Kirisuto IV | Anlatma, okuma, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Shōwa Dönemi Japon edebiyatı:Kaji’i Motojiro, Remon I | Anlatma, okuma, tartışma |
10 | Remon I | Anlatma, okuma, tartışma |
11 | Remon II | Anlatma, okuma, tartışma |
12 | Remon III | Anlatma, okuma, tartışma |
13 | Remon IV | Anlatma, okuma, tartışma |
14 | Tanizaki Jun’ichirō I | Anlatma, okuma, tartışma |
15 | Tanizaki Jun’ichirō II | Anlatma, okuma, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gendai Hihon Bungaku Daikei.1975. Tokyo:Chikuma Shobō | |
2 | Karatani, Kojin. 2011. Modern Japon Edebiyatının Kökenleri. (Trans. Öner, İnan and Güven, Devrim Çetin). İstanbul:Metis | |
3 | Keene, Donald (ed.). 1994. Anthology of Japanese Literature from the Earliest Era to the Mid-Nineteenth Century (UNESCO Collection of Representative Works: European). | |
4 | Shirane, Haruo. 2002. Early Modern Japanese Literature: An Anthology, 1600-1900. New York: Columbia University Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD, DVD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |