|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİHAL ÇAKMAK BİLGİLİ (ncakmakbilgili@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste, öğrencilere başlangıç seviyesinden orta seviyeye doğru okuma parçaları okutularak, okuma-anlama becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Bu dersin diğer amacı öğrencilerin sözcük dağarcıklarının geliştirilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okuduklarını anlama becerisi kazanırlar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sözcük dağarcıkları artar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Başlangıç seviyesinden orta seviyeye doğru okuma parçalarının okunması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | “Nihonjin ja nakute yokatta” adlı okuma parçasının okunması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | “Boku no yume” adlı okuma parçasının okunması. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | “Shokuji no manā” adlı okuma parçasının okunması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | “Anata no ryōri no udemae wa” adlı okuma parçasının okunması. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | “Kazoku Sagashi” adlı okuma parçasının okunması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | “Manga “Kariage-kun”” adlı okuma parçasının okunması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | “Mokuba no kiihorudā” adlı okuma parçasının okunması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | “Warashibe chōja” adlı okuma parçasının okunması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | “Yāna-san no shippai” adlı okuma parçasının okunması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | “Shōgaisha to shakai” adlı okuma parçasının okunması. Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | “Chikaku no tanin” adlı okuma parçasının okunması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | “Amai mono ni wa ki o tsukeyō” adlı okuma parçasının okunması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | “Tennyo ni natte” adlı okuma parçasının okunması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | “Kinō nani o tabemashita ka” adlı okuma parçasının okunması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bunka Institute of Language, 1996, Tanoshiku YomōI I, Bonjinsha, Japan. | |
2 | 2 Koide, K., 1996, Nihongo o Tanoshiku Yomu Hon Sho-chūkyū, Sangyō Nōritsu Daigaku Henbu, Japan. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |