|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GONCA VAROĞLU (goncavaroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Japonca | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerin temel Japonca bilgisini orta seviyeye taşımak, günlük konuşmalarda kendilerini ifade edebilmelerini, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmelerini ve Japon kültürüne dair temel bilgilere sahip olmalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel-orta seviye Japonca dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Temel-orta seviyede Japonca okuma anlama becerileri geliştirir. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Japon dili ve Japon kültürü arasındaki ilişkiyi anlama becerisi kazanır. |
PÇ-8 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanırlar. PÇ-25 Japoncayı diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanırlar. PÇ-27 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Temel-orta seviyede Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya çeviriler yapabilir. |
PÇ-2 Japonca yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-25 Japoncayı diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Minna no Nihongo 2 ve Chuukyuu e Ikou ders kitaplarındaki dilbilgisi yapıları ve kelime bilgisi. Günlük konuşma kalıpları ve okuma-anlama becerileri. Japon kültürü, gelenekleri ve gündelik yaşamda gerekli ifadeler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Güz dönemi konuları ile ilgili genel tekrar alıştırmaları | Soru-Cevap, Tekrara Dayalı Öğrenme, Karşılıklı Konuşma Çalışmaları |
| 2 | 1. 〜 sugimasu 2. 〜 yasui/ 〜 nikui desu 3. 〜 ku/ 〜 ni shimasu 4. 〜 ni shimasu | Doğrudan Anlatım, Soru-Cevap, Tekrara Dayalı Öğrenme, Karşılıklı Konuşma Çalışmaları |
| 3 | 1. 〜 baai wa,〜 2. 〜noni | Doğrudan Anlatım, Soru-Cevap, Tekrara Dayalı Öğrenme, Karşılıklı Konuşma Çalışmaları |
| 4 | 1. Eylem (sözlük çekimi) tokorodesu/ eylem te iru tokorodesu/ eylem ta tokorodesu 2. 〜ta bakaridesu 3. 〜 hazudesu | Doğrudan Anlatım, Soru-Cevap, Tekrara Dayalı Öğrenme, Karşılıklı Konuşma Çalışmaları |
| 5 | 1. 〜-sō desu (duyum) 2. 〜-yōdesu | Doğrudan Anlatım, Soru-Cevap, Tekrara Dayalı Öğrenme, Karşılıklı Konuşma Çalışmaları |
| 6 | 1. 〜 sasemasu (zorlama) 2. 〜 sasemasu (hoşgörü/izin) 3. 〜 sasete itadakemasen ka | Doğrudan Anlatım, Soru-Cevap, Tekrara Dayalı Öğrenme, Karşılıklı Konuşma Çalışmaları |
| 7 | Genel tekrar | Soru-Cevap, Tekrara Dayalı Öğrenme, Karşılıklı Konuşma Çalışmaları |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Arasınav sorularının çözümü | Soru-Cevap, Tekrara Dayalı Öğrenme, Karşılıklı Konuşma Çalışmaları |
| 10 | Yüceltme dili 1. 〜 raremasu 2. O 〜 ni narimasu 3. Özel eylemler 4. O/ go 〜 kudasai | Doğrudan Anlatım, Soru-Cevap, Tekrara Dayalı Öğrenme, Karşılıklı Konuşma Çalışmaları |
| 11 | Mütevazı dil 1. O/ go 〜 shimasu 2. Özel eylemler (üstler için) 3. Özel eylemler (kendimiz hakkında) | Doğrudan Anlatım, Soru-Cevap, Tekrara Dayalı Öğrenme, Karşılıklı Konuşma Çalışmaları |
| 12 | Fasutofūdo 1. N 1 to ieba N 2 da: temsili örnek 2. [Sayı] mo: ga ōi, ōkī 3. N wa ~ koto,~ kotoda: sebep 4. V masu hajimeru V masu owaru | Doğrudan Anlatım, Soru-Cevap, Tekrara Dayalı Öğrenme, Karşılıklı Konuşma Çalışmaları |
| 13 | Jishin 1.~ no deshou ka: kibar şekilde soru sorma 2. Geçişli geçişsiz eylemler 3. V (yo)u to shite mo, V nai 4.~ No wa ~da: vurgu 5. Geçişsiz eylem te iru geçişli eylem te aru/te oku | Doğrudan Anlatım, Soru-Cevap, Tekrara Dayalı Öğrenme, Karşılıklı Konuşma Çalışmaları |
| 14 | Saikin no kodomo 1. V [düz çekim] yōna N: örnek 2. N bakari V te bakari iru 3. N o hoshigaru V masuta garu V masuta garanai 4. Tsui V te shimau 5.~(No) wa ~ karada: sebep 6. N no yōda N no yō ni (V / A/ Na) N 1 no yōna N 2: Başka birşey ile benzerlik kurma | Doğrudan Anlatım, Soru-Cevap, Tekrara Dayalı Öğrenme, Karşılıklı Konuşma Çalışmaları |
| 15 | Genel tekrar | Soru-Cevap, Tekrara Dayalı Öğrenme, Karşılıklı Konuşma Çalışmaları |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2013. Minnano Nihongo Shokyū 2 Honsatsu. Tokyo: Surīēnettowāku. | |
| 2 | Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2013. Minnano Nihongo Shokyū 2 – Honyaku Bunpo Kaisetsu. Tokyo: Surīēnettowāku. | |
| 3 | Sasaki Hitoko, Yano Hiromi, vd. 2002, Chuukyuu e Ikou – Nihongo no Bunkei to Hyōgen 55, Tokyo: Surīēnettowāku. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitapları ve alıştırma kitapları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 12 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 154 | ||