|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RISA IDE (risaide@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Japonca | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste orta seviye Japonca dilbilgisi yapı ve kalıplarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Orta seviye Japonca dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Orta seviyede Japonca konuşma becerileri geliştirirler. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Orta seviye Japonca okuma ve yazma becerisine sahip olurlar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-25 Japoncayı diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Orta seviye Japonca dilbilgisi yapı ve kalıplarının öğretimi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | 10. Ünite “…hazu da,...koto ga/mo aru,...ta kekka,... V dasu,hajimeru, owaru, tsuzukeru, wasureru” yapılarının kullanımı. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | 11. Ünite “…Vte kuru-Vte iku, ...tara, Vru yori Vru hō ga, …rashii, ...toshite,..Vnai zu ni, ...te iru” yapılarının kullanımı. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | 12. Ünite “...mono/mondakara,...rareru,...tari...tari, ...panashi,..., okagede,...seide” yapılarının kullanımı. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | 13. Ünite “…tate, ...tatoe...temo,...tari shinai,...hodo,...n datte,...nagara,...tsumari...to iu koto da,...yone” yapılarının kullanımı. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | 14. Ünite “...sai,...toitta,...nimo watatte,...uchi(ni),...nitotte,...towa,...ni oite,...wake da,...no dewanai darou ka” yapılarının kullanımı. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | 15. Ünite “...to iu,...tabi(ni),...ni kan suru,...wake dewanai,...no dewanai ka,...to ieba” yapılarının kullanımı. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Genel tekrar. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 16. Ünite “...ni oujite,...ni yotte,...to mirareru,...ni mo kakawarazu,...to tomoni,...ni kagitte” yapılarının kullanımı. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | 17. Ünite “...kara naru,...toshite wa,...jou,...niyori,...koto kara,...zaru wo enai,...ni shite wa, desho” yapılarının kullanımı. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | 18. Ünite “...ni chigai nai,...ni kurabete,...mono da,...datte,...ta dokoro de,...koso” yapılarının kullanımı. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | 19. Ünite “wo taishou ni,...bakari denaku,...kara...ni kakete,...tame niwa,...kesshite...nai” yapılarının kullanımı. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | 20. Ünite “...no moto de,...sou,...to douji(ni),...shika nai,...te irai,...wo komete,...kara to itte” yapılarının kullanımı. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | 21. Ünite “...mo sezu (ni),...yohodo...demo,...toka,...(ni) motozuite,...to ieru,...ni kagirazu” yapılarının kullanımı. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Genel tekrar. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2018. Minna no Nihongo Chūkyū 1 Honsatsu. Tokyo: Suriiēnettowāku. | |
| 2 | Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2018. Minna no Nihongo Chūkyū 2 Honsatsu. Tokyo: Suriiēnettowāku. | |
| 3 | Okoshi,Y., 2018. Minna no Nihongo Chūkyū 1 – Honyaku Bunpo Kaisetsu. Tokyo: Suriiēnettowāku. | |
| 4 | Okoshi,Y., 2018. Minna no Nihongo Chūkyū 2 – Honyaku Bunpo Kaisetsu. Tokyo: Suriiēnettowāku. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 12 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 112 | ||