|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİNE SİCİM KAPLAN (emine.kaplan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrencilerin Japonya ve genel Japon tarihi hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Japonya hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-10 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yaparlar. PÇ-14 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü, Toplumu ve Tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, Japonya ile ilgili güncel konu ve bilgileri de Japonca kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilirler. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Japon tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-10 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yaparlar. PÇ-14 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü, Toplumu ve Tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, Japonya ile ilgili güncel konu ve bilgileri de Japonca kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilirler. PÇ-18 Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bir bilinç kazanırlar. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Japon tarihine karşılaştırmalı bakış açısı geliştirir. |
PÇ-10 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yaparlar. PÇ-14 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü, Toplumu ve Tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, Japonya ile ilgili güncel konu ve bilgileri de Japonca kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilirler. PÇ-18 Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bir bilinç kazanırlar. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genel Japon tarihi (Arkeolojik dönemlerden II. Dünya Savaşı’na kadar) | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Japonya’nın coğrafi konumu | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Arkeolojik dönemler: Jōmon ve Yayoi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Yamato Devleti | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Japonya’da Çin etkisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Nara Dönemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Heian Dönemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Kamakura Dönemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kamakura Dönemi Budizmi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Feodalite ve Savaşçı sınıf | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Moğol İstilası ve etkileri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Japonya’nın Kore ve Çin ile ilişkileri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Muromachi Dönemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Muromachi dönemi Budizmi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oguchi, Yujiro (ed.), 1990, Ryugakusei tame no Nihonshi, Yamakawa Shuppan, Tokyo. | |
2 | Meyer, M. W., 2014, Japonya Tarihi Hanedanlık Döneminden Günümüz Japonyası’na, çev. Lizet Deadato, İnkılap Kitabevi, İstanbul. | |
3 | Küçükyalçın, E., 2013, Samuraylar Çağı Dönüm Noktalarıyla Japon Tarihi, İnkılap Kitabevi, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |