|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RISA IDE (risaide@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenicilerin hem güncel konulara dair hem de iş ortamındaki sözlü iletişim ve anlama becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Güncel konulara dair fikirlerini iletebilme becerisi kazanırlar. |
PÇ-7 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür öğeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanırlar. PÇ-8 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanırlar. PÇ-15 Bir yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı dil ifadelerini doğru ortamda kullanma becerisi kazanırlar. |
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-25 Japoncayı diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanırlar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrenicilerin şimdiye dek öğrendikleri tümce yapılarını kullanarak güncel konulara dair fikirlerini iletmelerini sağlamak ve düz/kibar gibi dilsel anlatımları kullanabilmelerini sağlamaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, dersin içeriğinin aktarılması. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
2 | Öğretim elemanının belirlediği bir konu üzerinden serbest konuşma alıştırması. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
3 | Bilimsel haberler üzerine konuşma. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
4 | Bilimsel haberler üzerine konuşma. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
5 | Hava durumu ve afetler üzerine konuşma. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
6 | Hava durumu ve afetler üzerine konuşma. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
7 | Öğreniciler tarafından belirlenen konu üzerine tartışma. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İş ortamı Japoncası 1 - Randevu alma. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
10 | İş ortamı Japoncası 2 - Reservasyon yaptırmak. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
11 | İş ortamı Japoncası 3 - Toplantı. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
12 | İş ortamı Japoncası 4 - Rapor sunmak. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
13 | Öğreniciler tarafından belirlenen konu üzerine tartışma. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
14 | Öğreniciler tarafından belirlenen konu üzerine tartışma. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
15 | Öğreniciler tarafından belirlenen konu üzerine tartışma. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Saitō Hitoshi vd.(2010), Shadowing, Nihongo wo Hanasō! Chūjōkyūhen, Kuroshio Shuppan. | |
2 | Fusako Beuckmann vd. (2007), Kiite Oboeru Hanashikata Nihongo Namachūkei Shochūkyūhen 2, Kuroshio Shuppan | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |