Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / JPN402 - JAPON DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: JPN402 Adı: JAPONCA İLERİ SEVİYE DİLBİLGİSİ II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü JAPON DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÜMMÜHAN SÂRE ÇİFTÇİ (u.sareuslu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Japonca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Kullanımdaki Japoncayı doğal ve akıcı bir şekilde kullanabilme yetisi kazandırma.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kullanımdaki Japoncanın temel özelliklerini anlarlar. PÇ-7 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür öğeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanırlar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Kullanımdaki Japoncayı akıcı bir şekilde konuşabilirler. PÇ-9 Japonca ve Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilirler.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Çeşitli ortamlara göre Japonca kullanabilme yetisi kazanırlar. PÇ-8 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanırlar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kullanımdaki Japoncayı olay örnekleri üzerinde çalışarak öğrenme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 “…teru, …teku, …toku, …cha, …ja, …kya”nın kullanımı Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları
2 “…tatte, …datte, …tte, …te” nin kullanımı Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları
3 “…tatte, …datte, …tte, …te” nin kullanımı Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları
4 “…nn” nin kullanımı, “henka shita kotoba” Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları
5 “Joshi no shōryaku” ve “tanshuku ku” örnekleri Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları
6 “kimari monku” ve “kurikaeshi” yapıları Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları
7 “aimai hyōgen” ve “gojyun no henka” ile ilgili diyaloglar Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları
8 Ara Sınav
9 “kaiwa wo susumeru” ve “hanashi wo kiridasu” teknikleri Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları
10 “kotaeru” ve “hannō wo minagara hanasu” ile ilgili konuşma yöntemleri Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları
11 “aizuchi” ve “tashikameru” ile ilgili diyaloglar Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları
12 “shuchō wo tsutaeru” ve “o-rei wo iu, ayamaru” ile ilgili diyaloglar Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları
13 “monku woiu” ve “kotowaru” ile ilgili diyaloglar Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları
14 “mōshide wo kotowaru” ile ilgili diyaloglar Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları
15 “toikakeru” ile ilgili diyaloglar Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tomisaka, Yoko, 2005, Nameraka Nihongo Kaiwa, Tokyo: Aruku Kuroshio Shuppan.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD, DVD, video

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 11 22
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180