| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Kullanımdaki Japoncanın temel özelliklerini anlarlar. |
PÇ-7 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür öğeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanırlar.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-2 |
Kullanımdaki Japoncayı akıcı bir şekilde konuşabilirler. |
PÇ-9 Japonca ve Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilirler.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-3 |
Çeşitli ortamlara göre Japonca kullanabilme yetisi kazanırlar. |
PÇ-8 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanırlar.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-4 |
JLPT sınav sorularını çözebilir. |
PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Kullanımdaki Japoncayı olay örnekleri üzerinde çalışarak öğrenme |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
“…teru, …teku, …toku, …cha, …ja, …kya”nın kullanımı |
Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
| 2 |
“…tatte, …datte, …tte, …te” nin kullanımı |
Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
| 3 |
“…tatte, …datte, …tte, …te” nin kullanımı |
Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
| 4 |
“…nn” nin kullanımı, “henka shita kotoba” |
Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
| 5 |
“Joshi no shōryaku” ve “tanshuku ku” örnekleri |
Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
| 6 |
“kimari monku” ve “kurikaeshi” yapıları |
Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
| 7 |
“aimai hyōgen” ve “gojyun no henka” ile ilgili diyaloglar |
Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
“kaiwa wo susumeru” ve “hanashi wo kiridasu” teknikleri |
Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
| 10 |
“kotaeru” ve “hannō wo minagara hanasu” ile ilgili konuşma yöntemleri |
Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
| 11 |
“aizuchi” ve “tashikameru” ile ilgili diyaloglar |
Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
| 12 |
“shuchō wo tsutaeru” ve “o-rei wo iu, ayamaru” ile ilgili diyaloglar |
Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
| 13 |
“monku woiu” ve “kotowaru” ile ilgili diyaloglar |
Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
| 14 |
“mōshide wo kotowaru” ile ilgili diyaloglar |
Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
| 15 |
“toikakeru” ile ilgili diyaloglar |
Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Kawabata Yōko, Irasuto de Wakaru Nihongo Hyōgen, Chūkyū, 2019, Kabushiki Gaisha Kokusho Kankōkai |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD, DVD, video |