|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GONCA VAROĞLU (goncavaroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÜMMÜHAN SÂRE ÇİFTÇİ, FİLİZ YILMAZ, | ||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere bilimsel araştırma sürecini uygulamalı olarak öğretmek ve araştırma yapma becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve inceleme yapmayı öğrenir. |
PÇ-10 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yaparlar. PÇ-13 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde enformatik ve bilgi teknolojilerinden faydalanabilir hale gelirler. PÇ-14 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü, Toplumu ve Tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, Japonya ile ilgili güncel konu ve bilgileri de Japonca kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilirler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Akademik kaynakları kullanma ve literatür tarama alışkanlığı edinir. |
PÇ-16 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlarlar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilirler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Bilimsel rapor yazma ve sunma becerisi gelişir. |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirirler. PÇ-27 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanırlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Araştırma etiği ve akademik dürüstlüğe uygun hareket etmeyi öğrenir. |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirirler. PÇ-28 İş ahlakına uygun sorumluluk alma yeteneği geliştirirler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Japon Dili ve Edebiyatı alanında bilimsel araştırma yapabilmeleri için gerekli temel kural ve yöntemler, araştırma konusu ve problemi belirleme, literatür taraması ve kaynak araştırması, kaynak gösterme ve atıf sistemleri, araştırma sorusu ve hipotez geliştirme, araştırma yöntemleri ve tasarımı, nicel, nitel ve karma yöntemler, araştırma modeli ve örneklem belirleme, veri toplama teknikleri, veri analizi, bulguların yorumlanması ve sonuç çıkarma, bilimsel yazım kuralları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı, yöntemleri, dönem planı, araştırmanın tanımı ve önemi | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
2 | Araştırma aşamaları, araştırma döngüsü ve etik konular | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
3 | İlgi alanına göre konu ve problem belirleme çalışması | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
4 | Veritabanları, akademik kaynak bulma ve tarama teknikleri | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
5 | Kaynakça ve Atıf Sistemleri | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
6 | Yöntem Seçimi ve Veri Toplama Teknikleri | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
7 | Temel analiz teknikleri (istatistiksel ve içerik analizi) | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırma planı hazırlama | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
10 | Verilerin toplanması | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
11 | Proje taslağının sunumu | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
12 | Yazılan giriş bölümlerinin kontrolü | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
13 | Güz dönemi sonunda teslim edilmek üzere ara rapor hazırlama | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
14 | Ara raporların kontrolü | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
15 | Ara rapor sunumu ve değerlendirme | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Robert A. Day. 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Çeviren: Gülay Aşkar Altay) . Ankara: Tubitak. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |