Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / PM-201 - PEYZAJ MİMARLIĞI

Kodu: PM-201 Adı: PROJE I Teorik+Uygulama: 4+2 AKTS: 7
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PEYZAJ MİMARLIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ASLIHAN TIRNAKÇI (aslihanerdogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ASLIHAN TIRNAKÇI, ESRA ÖZHANCI, MURAT YÜCEKAYA,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenciler; ölçek ve mekan tasarımı kavramını öğrenecek, peyzaj planlama çalışmalarında sörvey ve çevre analizi yapabilecek, leke diyagramı çıkararak alan kullanım kararlarını alabileceklerdir. Avan proje, kesin proje ve proje raporunun hazırlanması konularında bilgi sahibi olabilecekler, mesleki uygulama temelinde çalışmalar yapacaklardır.Seçilen farklı alanlar üzerinde yaptıkları çalışmalar sonucu bir peyzaj projesini sörvey aşamasından uygulama proje aşamasına kadar çeşitli sunum yöntemleri ile destekleyerek ve farklı mekanlarda nitelikli peyzaj projeleri hazırlayabileceklerdir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Belirlenen kavram doğrultusunda, farklı kullanıcı kesimine bağlı olarak tasarım çözümleri üretebileceklerdir. PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Mevcut olmayan bir alan plastiğini fonksiyonlarına bağlı olarak kurgulayıp, geliştirebileceklerdir. PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Konu ile ilgili plan, kesit, görünüş, detay çözümlemeleri ve maket anlatımları üretebileceklerdir. PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Yapmış oldukları tasarımın fonksiyonel ve estetik yaklaşımlarını ve gerekçelerini yani tasarım yaklaşımlarını savunabileceklerdir. 1,2,3,9 4,5,6 PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Proje çalışması; farklı ölçek ve mekanlarda yapılan çalışmalarda peyzaj tasarım sürecine uygun olarak, survey çalışması, leke-fonksiyon diyagramı, avan proje, kesin/yapısal proje, kesit, görünüş ve maket anlatımlarının teslimi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Peyzaj Planlama İlkeleri Nedir? Alan Kullanım Kararları Alınırken Neler Dikkate Alınmalıdır? Proje Nedir? Proje Tipleri Nelerdir? Peyzaj Proje Çizim Aşamaları Nelerdir? Gibi Konular Hakkında Bilgi Verilmesi Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim)
2 Yürütülecek Proje Alanına İlişkin Genel Bilgilerin Verilmesi, Proje Alanına Gidilmesi, Yerinde Gözlem, İnceleme Çalışmalarının Yapılması, Projeyi Veren Kişi, Kurum ya da Kuruluş Yetkilisi İle Görüşülerek Alanda Yapılması Düşünülen Kullanımların Belirlenmesi, Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim)
3 Proje Alanına Ait Paftaların Verilmesi, Alana Ait Dokümantasyonun Derlenmesi, Sörvey çalışmasının yapılması, Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim)
4 Sörvey çalışmasının tamamlanması, Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim)
5 Elde Edilen Bulgular Dikkate Alınarak Alan Kullanım Kararlarının Saptanması, Leke Diyagramı Çalışmasına Başlanması, Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim)
6 Leke Diyagramı Çalışmasının Tamamlanması, Avan Proje Çalışmasına Başlanması, Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim)
7 Alan Kullanım Kararlarının İrdelenmesi, Avan Projenin Çiziminin tamamlanması, Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim)
8 Ara Sınav
9 Uygulama Projesine Geçilmesi, Uygulama Projesinin Çizimi, Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim)
10 Uygulama Projesinin Değerlendirilmesi Uygulama Projesinin Tamamlanması Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim)
11 Arasınav Sonrası Değerlendirme ve Revizyonlar, Proje Çizimine Devam Edilmesi, Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim)
12 Projede Kullanılan Detay Gerektirecek Yapısal Kullanımların Detayının Verilmesi, Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim)
13 Projenin Uygun Görülen Bölümlerinden Perspektif Görünüşlerin Verilmesi, Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim)
14 Proje Raporunun Hazırlanması, Projenin Teslimi Üzerinde Durulması ve Değerlendirmeler Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim)
15 Proje Sunum ve Teslim, Genel Değerlendirme Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim)
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yılmaz H., Yılmaz S., 2004. Peyzaj Mimarlığında Tasarım Süreci ve Proje Örnekleri, Atatürk Üniv. Ziraat Fak., Ders Yayınları No:218
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yılmaz H., Yılmaz S., 2004. Peyzaj Mimarlığında Tasarım Süreci ve Proje Örnekleri, Atatürk Üniv. Ziraat Fak., Ders Yayınları No:218

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 2 70

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 7 10 70
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 198