|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ASLIHAN TIRNAKÇI (aslihanerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ASLIHAN TIRNAKÇI, ESRA ÖZHANCI, MURAT YÜCEKAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin sonunda öğrenciler; ölçek ve mekan tasarımı kavramını öğrenecek, peyzaj planlama çalışmalarında sörvey ve çevre analizi yapabilecek, leke diyagramı çıkararak alan kullanım kararlarını alabileceklerdir. Avan proje, kesin proje ve proje raporunun hazırlanması konularında bilgi sahibi olabilecekler, mesleki uygulama temelinde çalışmalar yapacaklardır.Seçilen farklı alanlar üzerinde yaptıkları çalışmalar sonucu bir peyzaj projesini sörvey aşamasından uygulama proje aşamasına kadar çeşitli sunum yöntemleri ile destekleyerek ve farklı mekanlarda nitelikli peyzaj projeleri hazırlayabileceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Belirlenen kavram doğrultusunda, farklı kullanıcı kesimine bağlı olarak tasarım çözümleri üretebileceklerdir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Mevcut olmayan bir alan plastiğini fonksiyonlarına bağlı olarak kurgulayıp, geliştirebileceklerdir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Konu ile ilgili plan, kesit, görünüş, detay çözümlemeleri ve maket anlatımları üretebileceklerdir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Yapmış oldukları tasarımın fonksiyonel ve estetik yaklaşımlarını ve gerekçelerini yani tasarım yaklaşımlarını savunabileceklerdir. 1,2,3,9 4,5,6 |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Proje çalışması; farklı ölçek ve mekanlarda yapılan çalışmalarda peyzaj tasarım sürecine uygun olarak, survey çalışması, leke-fonksiyon diyagramı, avan proje, kesin/yapısal proje, kesit, görünüş ve maket anlatımlarının teslimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Peyzaj Planlama İlkeleri Nedir? Alan Kullanım Kararları Alınırken Neler Dikkate Alınmalıdır? Proje Nedir? Proje Tipleri Nelerdir? Peyzaj Proje Çizim Aşamaları Nelerdir? Gibi Konular Hakkında Bilgi Verilmesi | Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim) |
2 | Yürütülecek Proje Alanına İlişkin Genel Bilgilerin Verilmesi, Proje Alanına Gidilmesi, Yerinde Gözlem, İnceleme Çalışmalarının Yapılması, Projeyi Veren Kişi, Kurum ya da Kuruluş Yetkilisi İle Görüşülerek Alanda Yapılması Düşünülen Kullanımların Belirlenmesi, | Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim) |
3 | Proje Alanına Ait Paftaların Verilmesi, Alana Ait Dokümantasyonun Derlenmesi, Sörvey çalışmasının yapılması, | Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim) |
4 | Sörvey çalışmasının tamamlanması, | Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim) |
5 | Elde Edilen Bulgular Dikkate Alınarak Alan Kullanım Kararlarının Saptanması, Leke Diyagramı Çalışmasına Başlanması, | Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim) |
6 | Leke Diyagramı Çalışmasının Tamamlanması, Avan Proje Çalışmasına Başlanması, | Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim) |
7 | Alan Kullanım Kararlarının İrdelenmesi, Avan Projenin Çiziminin tamamlanması, | Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uygulama Projesine Geçilmesi, Uygulama Projesinin Çizimi, | Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim) |
10 | Uygulama Projesinin Değerlendirilmesi Uygulama Projesinin Tamamlanması | Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim) |
11 | Arasınav Sonrası Değerlendirme ve Revizyonlar, Proje Çizimine Devam Edilmesi, | Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim) |
12 | Projede Kullanılan Detay Gerektirecek Yapısal Kullanımların Detayının Verilmesi, | Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim) |
13 | Projenin Uygun Görülen Bölümlerinden Perspektif Görünüşlerin Verilmesi, | Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim) |
14 | Proje Raporunun Hazırlanması, Projenin Teslimi Üzerinde Durulması ve Değerlendirmeler | Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim) |
15 | Proje Sunum ve Teslim, Genel Değerlendirme | Konu anlatım, soru-cevap, uygulama (Uzaktan Eğitim) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yılmaz H., Yılmaz S., 2004. Peyzaj Mimarlığında Tasarım Süreci ve Proje Örnekleri, Atatürk Üniv. Ziraat Fak., Ders Yayınları No:218 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yılmaz H., Yılmaz S., 2004. Peyzaj Mimarlığında Tasarım Süreci ve Proje Örnekleri, Atatürk Üniv. Ziraat Fak., Ders Yayınları No:218 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 70 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 7 | 10 | 70 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 198 |