Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / PAY205 - PAZARLAMA

Kodu: PAY205 Adı: TURİZM PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü PAZARLAMA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYNUR KARAKOÇ (a.karakoc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Pazarlama ve turizm pazarlamasının temel kavramlarını öğretmek, turistik tüketici davranışının kavratılması, turist karar verme sürecinin kavratılması, turizm işletmelerinde pazar kavramı, turizm pazarlarının nitelikleri, pazar bölümlendirme ve pazarlama stratejilerini kavratmak, turizm işletmelerinde pazarlama karmasının kavranması.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizm ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-6 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışabilir.
PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Turizm pazarlamasının özelliklerini söyleyebilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-4 Turizm sektöründe pazarlama karmasını açıklayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-6 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışabilir.
PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, pazarlama ve turizm pazarlamasının temel kavramları, turistik tüketici davranışı, turist karar verme süreci, turizm işletmelerinde pazar kavramı, turizm pazarlarının nitelikleri, pazar bölümlendirme ve pazarlama stratejileri, turizm işletmelerinde pazarlama karması konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama ile ilgili temel kavramlar. Anlatım, soru-cevap
2 Hizmet pazarlamasının, endüstriyel ürün pazarlamasından ayrılan yönleri. Anlatım, tartışma.
3 Pazar bölümlendirme teknikleri. Anlatım,soru-cevap.
4 Turizm pazarlamasının özellikleri. Anlatım, tartışma.
5 Turizmde pazarlama süreci. Anlatım.
6 Turistik tüketici davranışı kavramı. Anlatım.
7 Turistik tüketici davranışına etki eden faktörler. Anlatım, tartışma.
8 Ara Sınav
9 Turizm sektöründe pazar bölümlendirme teknikleri. Anlatım, soru-cevap.
10 Turizm sektöründe pazarlama karması. Anlatım.
11 Turizm sektöründe pazarlama karması Anlatım.
12 Turistik satınalma karar sürecinin aşamaları. Anlatım, soru-cevap.
13 Öğrenci sunumları Sunum
14 Öğrenci sunumları Sunum
15 Öğrenci sunumları Sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 RIZAOĞLU, Bahattin. (2004). Turizm pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
2 EROL, Mikdat. (2003). Turizm pazarlaması. Bursa: Ekin Kitabevi.
3 KOZAK, Nazmi. (2006). Turizm pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 5 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90