|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜŞRA NUR FINDIK (busranurfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HALİL YILMAZ, GÖZDE ÖNAL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İş ve Uğraşı Terapisine özel değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarının gözden geçirilmesi ve farklı kliniklerde (fiziksel tıp ve rehabilitasyon, ortopedi, nöroloji-nöroşirurji, çocuk nörolojisi, göğüs hastalıkları, kalp-damar cerrahisi-kardiyoloji, reanimasyon, romatoloji, el cerrahisi, sporcu sağlığı) pratik uygulamalarının yapılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | iş ve uğraşı tedavisi ile ilgili prensipleri uygulayabilir. |
PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir. PÇ-10 Sosyal, kültürel ve kişisel becerilerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Alanındaki diğer sağlık çalışanları ile uygun iletişim kurabilir. |
PÇ-12 Birlikte çalışmaya yatkındır. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hastalar ile doğru iletişim kurabilir. |
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
fiziksel tıp ve rehabilitasyon, ortopedi, nöroloji-nöroşirurji, çocuk nörolojisi, göğüs hastalıkları, kalp-damar cerrahisi-kardiyoloji, reanimasyon, romatoloji, el cerrahisi, sporcu sağlığı değerlendirme ve tedavisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Vaka tartışması | uygulama,tartışma,soru-cevap |
2 | Vaka tartışması | uygulama,tartışma,soru-cevap |
3 | Vaka tartışması | uygulama,tartışma,soru-cevap |
4 | Vaka tartışması | uygulama,tartışma,soru-cevap |
5 | Vaka tartışması | uygulama,tartışma,soru-cevap |
6 | Vaka tartışması | uygulama,tartışma,soru-cevap |
7 | Vaka tartışması | uygulama,tartışma,soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Vaka tartışması | uygulama,tartışma,soru-cevap |
10 | Vaka tartışması | uygulama,tartışma,soru-cevap |
11 | Vaka tartışması | uygulama,tartışma,soru-cevap |
12 | Vaka tartışması | uygulama,tartışma,soru-cevap |
13 | Vaka tartışması | uygulama,tartışma,soru-cevap |
14 | Vaka tartışması | uygulama,tartışma,soru-cevap |
15 | Vaka tartışması | uygulama,tartışma,soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Güncel literatür kaynakları (konu ile ilgili makale ve tezler) | |
2 | Vaka dosyaları | |
3 | Ders notları kullanılacaktır. | |
4 | Sağlık Ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi. Prof. Dr. Hülya Kayıhan. İstanbul Tıp Kitabevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 20 | 80 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 15 | 60 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 240 |