|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜŞRA NUR FINDIK (busranurfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciler romatizmal hastalıklarda değerlendirme ve tedaviyi öğrenmeleri. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Romatizmal hastalığın patofizyolojisini tanımlayabilir. |
PÇ-2 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hastalıklar arasındaki farkları ve hastalığa ait özellikleri tanımlayabilir. |
PÇ-2 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Romatizmal hastalıkların tedavisinde ekip olarak çalışabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-2 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-4 Tıbbi rehabilitasyonda temel değerlendirme prensiplerini bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-6 Fizik tedavi modalitelerini bilir. PÇ-7 Terapötik egzersizleri bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-12 Birlikte çalışmaya yatkındır. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Romatizmal hastalıklara genel yaklaşım, sınıflandırma, genel klinik bulgular ve tedavi yaklaşımları, romatizmal hastalıklarda fiziksel ve fonksiyonel değerlendirme ve takip yöntemleri, çeşitli romatizmal hastalıklarda görülen eklem kontraktürleri, deformiteler ve oluşum mekanizmaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Romatolojiye Giriş | Anlatma, Soru Cevap |
2 | İnflamatuar artritler, Romatoid artrit | Anlatma, Soru Cevap |
3 | Seronegatif Artritler, | Anlatma, Soru Cevap |
4 | Ankilozan Spondilit, | Anlatma, Soru Cevap |
5 | Behçet Hastalığı | Anlatma, Soru Cevap |
6 | Osteoartrit ve Osteoporoz | Anlatma, Soru Cevap |
7 | Ara Sınav hazırlık | Anlatma, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Myofasial ağrı sendromu | Anlatma, Soru Cevap |
10 | Fibromyalji Sendromu | Anlatma, Soru Cevap |
11 | Kompleks bölgesel ağrı sendromu | Anlatma, Soru Cevap |
12 | Sistemik Lupus Eritematozus | Anlatma, Soru Cevap |
13 | Gut | Anlatma, Soru Cevap |
14 | Diabetus Mellitus | Anlatma, Soru Cevap |
15 | Final sınavı hazırlık | Anlatma, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ortopedik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Hasan Hallaçeli. Hipokrat Kitabevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 10 | 50 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |