|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MEKATRONİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMRAH UZUN (emrah.uzun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMRAH UZUN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Elektrikli taşıtlar konusunda mesleki bilgi ve beceriye sahip olmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yeni nesil güç sistemleri konusunda mesleki bilgi ve beceriye sahip olma |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Pratik uygulama becerisi güçlü, bilgi ve becerisini sürekli yenileyerek konusunda araştırma, analiz ve sentez yapabilme |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Uygulamalar için gerekli araçları seçip kullanabilme |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Elektrikli/hibrit taşıtların elektriksel aksamları ve güç sistemleri hakkında bilgi ve beceriye sahip olma |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Elektrikli taşıtların tarihçesi ve geleneksel taşıtlarla karşılaştırılması. Enerji kaynakları ve enerji depolama aygıtları; bataryalar, yakıt pilleri, yüksek kapasiteli kondansatörler. Enerji dönüşüm sistemleri, motor tipleri, tork-hız karakteristikleri ve kontrol teknikleri. Elektrikli araç tasarımında temel değişkenler ve tasarım yazılımları. Elektrikli taşıtlarda hareket ve güç kontrol sistemleri. Elektrikli taşıt modelleri (bataryalı, hibrit ve yakıt pilli). | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Elektrikli taşıtların tarihçesi ve içten yanmalı motorlu taşıtlarla karşılaştırılması | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
| 2 | Klasik-Hibrit-TEA giriş Güç Aktarım Mimarileri (Seri, Paralel, Split yapılar) | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
| 3 | Elektrikli Taşıt bileşenleri Şarj istasyonları, Standartlar, Teşvikleri | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
| 4 | Elektrikli Taşıt bileşenleri Şarj istasyonları, Standartlar, Teşvikleri | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
| 5 | Bataryalara Giriş (Terminoloji, Çeşitleri, Yapıları, vb.) | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
| 6 | Batarya Yönetim Sistemleri | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
| 7 | Batarya Yönetim Sistemleri | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Şarj Stratejileri | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
| 10 | Batarya Dengeleme | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
| 11 | Ultra Kapasitörler | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
| 12 | Yakıt Hücreli Elektrikli Araçlar | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
| 13 | Elektrikli taşıtlarda kullanılan elektrik motorları | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
| 14 | Elektrikli taşıtlarda kullanılan elektrik motorları | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
| 15 | Otonom araç teknolojisi | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | HUSAIN, I., ELECTRIC AND HYBRID VEH. 2003 - MILLER,J.M., PROPULSION SYS FOR HYBRID VEH. IEE. 2004. - ÜNLÜ, N., ELEKTRIKLI ARAÇLAR, TÜBİTAK MAM, | |
| 2 | Abad, Gonzalo. Power Electronics and Electric Drives for Traction Applications, John Wiley & Sons, Incorporated, 2016. | |
| 3 | MEB Motorlu Araçlar Ders Kitapları | |
| 4 | MEB Araç Teknik Yabancı Dili | |
| 5 | MEB Motor Teknik Yabancı Dili | |
| 6 | Elektrikli Araçlar, Gürkan Caner BİRER | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 3-4 | 2 | 20 |
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 5-6 | 2 | 20 |
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 6 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 9 | 36 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 5 | 5 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||