|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MEKATRONİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA HİLMİ ÇOLAKOĞLU (mustafacolakoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMRAH UZUN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Elektrikli taşıtlar konusunda mesleki bilgi ve beceriye sahip olmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yeni nesil güç sistemleri konusunda mesleki bilgi ve beceriye sahip olma |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Pratik uygulama becerisi güçlü, bilgi ve becerisini sürekli yenileyerek konusunda araştırma, analiz ve sentez yapabilme |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Uygulamalar için gerekli araçları seçip kullanabilme |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Elektrikli/hibrit taşıtların elektriksel aksamları ve güç sistemleri hakkında bilgi ve beceriye sahip olma |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Elektrikli taşıtların tarihçesi ve geleneksel taşıtlarla karşılaştırılması. Enerji kaynakları ve enerji depolama aygıtları; bataryalar, yakıt pilleri, yüksek kapasiteli kondansatörler. Enerji dönüşüm sistemleri, motor tipleri, tork-hız karakteristikleri ve kontrol teknikleri. Elektrikli araç tasarımında temel değişkenler ve tasarım yazılımları. Elektrikli taşıtlarda hareket ve güç kontrol sistemleri. Elektrikli taşıt modelleri (bataryalı, hibrit ve yakıt pilli). | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Elektrikli taşıtların tarihçesi ve içten yanmalı motorlu taşıtlarla karşılaştırılması | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
2 | Klasik-Hibrit-TEA giriş Güç Aktarım Mimarileri (Seri, Paralel, Split yapılar) | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
3 | Elektrikli Taşıt bileşenleri Şarj istasyonları, Standartlar, Teşvikleri | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
4 | Elektrikli Taşıt bileşenleri Şarj istasyonları, Standartlar, Teşvikleri | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
5 | Bataryalara Giriş (Terminoloji, Çeşitleri, Yapıları, vb.) | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
6 | Batarya Yönetim Sistemleri | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
7 | Batarya Yönetim Sistemleri | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Şarj Stratejileri | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
10 | Batarya Dengeleme | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
11 | Ultra Kapasitörler | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
12 | Yakıt Hücreli Elektrikli Araçlar | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
13 | Elektrikli taşıtlarda kullanılan elektrik motorları | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
14 | Elektrikli taşıtlarda kullanılan elektrik motorları | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
15 | Otonom araç teknolojisi | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | HUSAIN, I., ELECTRIC AND HYBRID VEH. 2003 - MILLER,J.M., PROPULSION SYS FOR HYBRID VEH. IEE. 2004. - ÜNLÜ, N., ELEKTRIKLI ARAÇLAR, TÜBİTAK MAM, | |
2 | Abad, Gonzalo. Power Electronics and Electric Drives for Traction Applications, John Wiley & Sons, Incorporated, 2016. | |
3 | MEB Motorlu Araçlar Ders Kitapları | |
4 | MEB Araç Teknik Yabancı Dili | |
5 | MEB Motor Teknik Yabancı Dili | |
6 | Elektrikli Araçlar, Gürkan Caner BİRER | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 3-4 | 2 | 20 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 5-6 | 2 | 20 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 6 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 9 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 5 | 5 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |