|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ORÇUN BAĞRA (orcunbagra@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ORÇUN BAĞRA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders ile öğrenciye; veri tabanı tasarlamak, oluşturmak, sorgulama yapmak, veri tabanı yönetimsel fonksiyonlarını kullanmak yeterlilikleri kazandırılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Veritabanı Tasarlar |
PÇ-25 Temel veri tabanı işlemlerini yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Veritabanını Oluşturur. |
PÇ-25 Temel veri tabanı işlemlerini yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Veritabanında Sorgulama Yapar |
PÇ-25 Temel veri tabanı işlemlerini yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Veritabanı Yönetimsel Fonksiyonları Kullanır |
PÇ-25 Temel veri tabanı işlemlerini yapar. PÇ-34 Veritabanı ve sunucu yönetme ile ilgili yeterlilikleri kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Veritabanı İhtiyaç Analizi,Normalizasyon, Veritabanı Araçlarının Kurulumunu Yapmak,Tabloları Oluşturmak ve Özelliklerini Belirlemek, Sorgu Oluşturmak ve Çeşitlerini Kullanmak, İlişkili Tablolar ile Sorgu Hazırlamak, DML Sorgularını Kullanmak, Kullanıcı Sorguları Yazmak, Görünüm Sorguları Yazmak Tetikleyici Sorguları Yazmak, Transaction İşlemleri Yapmak,İndeks Sorguları Yazmak | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel kavramlar, Veri tabanının önemi | Anlatma, Soru-Cevap.Problem Çözme |
2 | İlişkisel veri tabanı ve normalizasyon | Anlatma, Soru-Cevap.Problem Çözme |
3 | Veri tabanı araçları kurulumu, arayüzün incelenmesi, veri tipleri | Anlatma, Soru-Cevap.Problem Çözme |
4 | Veritabanı Araçlarının Kurulumunu Yapmak | Anlatma, Soru-Cevap.Problem Çözme |
5 | Yapısal sorgulama Örnekleri(Veri seçme, Ekleme,Güncelleme,Silme,Sıralama) | Anlatma, Soru-Cevap.Problem Çözme |
6 | Yapısal sorgulama Örnekleri(Veri seçme, Ekleme,Güncelleme,Silme,Sıralama) | Anlatma, Soru-Cevap.Problem Çözme |
7 | SQL de Aritmetik Sorgular | Anlatma, Soru-Cevap.Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sorgu Oluşturmak ve Çeşitlerini Kullanmak(Gruplama) | Anlatma, Soru-Cevap.Problem Çözme |
10 | İlişkili Tablolar ile Sorgu Hazırlamak(iç içe Sorgu) | Anlatma, Soru-Cevap.Problem Çözme |
11 | SQL de Karakter ve Tarih Sorguları | Anlatma, Soru-Cevap.Problem Çözme |
12 | Tabloda Yapısal Değişiklik Yapmak | Anlatma, Soru-Cevap.Problem Çözme |
13 | Prosedür Sorguları Yazmak | Anlatma, Soru-Cevap.Problem Çözme |
14 | Tetikleyici Sorguları Yazmak | Anlatma, Soru-Cevap.Problem Çözme |
15 | Görünüm Sorguları Yazmak | Anlatma, Soru-Cevap.Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Veritabanı Yönetim Sistemleri - I, Turgut Özseven, ISBN:978-605-5451-17-2,Murathan Yayınevi | |
2 | Veritabanı Mantığı ,Kerem Köseoğlu, ISBN: 975-6477-56-4, Pusula Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |