|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EYÜP CAN EKİNCİ (eyupcanekinci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEYMA ALTINAY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçe’yi doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dil ve dilin özelliklerini bilir. |
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkçe’nin dünya dilleri arasındaki yerini bilir. |
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkçe yazım kurallarını bilir. |
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dil nedir?, dillerin doğuşu,Dil-düşünce ilişkisi, dil-kültür ilişkisi, dil-toplum ilişkisi,Dünya dilleri ve Türkçe Türk dilinin tarihçesi,Ses bilgisi,Türkçe kelimelerin ses özellikleri, vurgu, heceler,Yapı bilgisi, yapım ekleri, çekim ekleri,Kelime, anlam derecelerine göre kelimeler, anlam ilişkilerine göre kelimeler, yapı bakımından kelime çeşitleri,Kelime türleri,Kelime grupları, isim tamlaması, sıfat tamlaması, kısaltma grupları, unvan grubu, edat grubu,Bağlaç grubu, ünlem grubu, tekrarlar, fiilimsiler, sayı grubu, birleşik fiiller,Cümle ve cümlenin öğeleri,Cümle çeşitleriYazım kuralları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, Giriş: Genel Bilgi, Amaç, Yöntem, Kaynaklar, Kurallar, Sınavlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Dil, Kökeni ve Özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Dilin Millet, Kültür ve Medeniyet İle İlişkisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Dil-Düşünce İlişkisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Dil ve İletişim | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Dil Türleri: Yazı Dili, Konuşma Dili, Lehçe, Ağız (Şive), İstanbul Türkçesi, Kişisel Dil... | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Ana Dil, Ana Dili, İkinci Dil, Yabancıl Dil, Ortak İletişim Dili, Resmi Dil (Devlet Dili) Bilim-Kültür-Sanat Dili, Eğitim Dili, Teknoloji Dili | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkçe - Türk Dili Adı, Türkçenin Kimlik Bilgileri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Oluşumlarına Göre Diller: Yapay Diller, Doğal Diller / Dillerin Sınıflandırılması ve Dil Aileleri / Türkçenin Dil Aileleri İçindeki Yeri ve Önemi, Altay Dil Ailesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Türk Dilinin Tarihi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Türkçenin Bugünkü Durumu ve Türk Dünyası Harf ve Dil Devrimleri Türkiye Türkçesi, Önemi ve Sorunları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Türkçenin Ses, Biçim ve Söz Dizimi Özellikleri Türkçenin Söz Varlığı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Noktalama İşaretleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Yazım kuralları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ergin, M. (2019). Türk dil bilgisi. İstanbul: Boğaziçi Yayınları. | |
2 | Türk Dil Kurumu. (2009). Güncel Türkçe sözlük. Ankara: TDK Yay. | |
3 | Türk Dil Kurumu. (2009). Yazım kılavuzu. Ankara: TDK Yay. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |