|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SÜMEYRA BALCI (sbalci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İSKENDER MUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Elektrik-Elektronik Mühendisliğine temel oluşturmak üzere klasik mekaniğin temel kavram ve prensiplerini öğrenciye açık bir şekilde vermek ve özellikle kinematik ve dinamik ile ilgili konularda öğrencilerin bilgi ve becerilerini arttırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ölçme deneyimi ve becerilerini göstermek ve kullanmak. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Vektörler, Bir boyutta hareket, Düzlemde hareket işlemlerinin göstermek |
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Parçacık Dinamiği-I, Parçaçık Dinamiği-II konularının öğretmek |
PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İş ve Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumunun öğretilmesi. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Parçacıklar sisteminin Dinamiği, Çarpışmalar konusunun gösterilmesi |
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Isı ve Termodinamiğin Birinci yasasının öğretilmek |
PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Entropi ve Termodinamiğin II. Yasasının öğretilmek |
PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ölçme ve vektörler,Bir boyutta ve düzlemde hareket,Newton'un hareket kanunları ve uygulamaları,Öteleme hareketinde iş ve enerji teoremleri, güç,Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu,Çizgisel momentum ve çarpışmalar,Kütle merkezi ve parçacıklar sisteminin dinamiği,Dönme hareketinin kinematiği,Dönme hareketinin dinamiği, tork, ve açısal momentum,Dönme hareketinde iş ve enerji,Yuvarlanma hareketi,Statik, denge ve katıların esneklik özelliği,Titreşim ve dalga hareketi,Evrensel çekim kanunu, kepler kanunları, gezegen ve uydu hareketleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ölçme ve vektörler. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Bir boyutta ve düzlemde hareket. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Newton'un hareket kanunları ve uygulamaları . | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Öteleme hareketinde iş ve enerji teoremleri, güç. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Çizgisel momentum ve çarpışmalar. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Kütle merkezi ve parçacıklar sisteminin dinamiği. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dönme hareketinin kinematiği. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Dönme hareketinin dinamiği, tork, ve açısal momentum. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Dönme hareketinde iş ve enerji. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Yuvarlanma hareketi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Statik, denge ve katıların esneklik özelliği. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Titreşim ve dalga hareketi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Evrensel çekim kanunu, kepler kanunları, gezegen ve uydu hareketleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Physics for Scientist & Engineers with Modern Physics, R. A. SERWAY, Vol. I, Sounders Collage Publishing, 1992. | |
2 | Fundamentals of Physics, H. RESNICK, Vol I, John Wiley & Sons, 1981. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 12 | 12 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |