|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHAR TUBA FINDIK (btfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere madde ve kimya ilişkisi ile kimyasal kanun ve kavramları öğretmek. Öğrencilere formül ve denklemlerle ilgili hesaplamaları öğretmek. Öğrencilere madde ve malzemenin yapısını ve yapısında meydana gelen değişimleri öğretmek. Öğrencilerin ihtiyacı olan çözeltileri hazırlayabilmeyi ve çözeltilerin özelliklerini öğretmek. Öğrenciye kimyanın Elektrik-Elektronik mühendisliğinde kullanılabilirliğini sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kimyanın Elektrik-Elektronik mühendisliğindeki yeri ve öneminin anlaşılması |
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Kimyasal hesaplamaların öğrenilmesi. Katılar ve özellikleri ile kristal yapılar hakkında bilgi edinilmesi. Kimyasal olayların termodinamik ve kinetik açıdan değerlendirilmesi. Çözeltiler, özellikleri ve sulu çözeltilerde oluşan dengelerin kavratılması |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Madde tartımı ve ölçümü, çözelti hazırlama ve elektroliz yapma konularında deneysel çalışma yapılması |
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-4 | Korozyonun mühendislik boyutunun önemsenmesi. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-5 | Atom, bileşik ve kimyasal bağ arasındaki ilişkilerin kavratılması. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kimyanın Elektrik-Elektronik Mühendisliğindeki yeri ve önemi, madde ve kimya,Kimyanın temel kanunları, atom ve molekül ağırlığı, mol, Avogadro sayısı, kimyasal hesaplamalar,Katılar; katı türleri ve özellikleri, İletkenlik. Manyetik Özellikler,Deney: Madde tartımı ve ölçümü,Kimyasal Termodinamik. Reaksiyon hızı ve denge,Çözeltiler; çözelti, çözünürlük, çözünürlüğe etki eden etmenler,Konsantrasyon hesaplamaları (Molarite, normalite, %, molalite, ppm),Deney: Çözelti hazırlama,Sulu çözeltilerde denge, pH hesaplamaları,Piller. Elektroliz,Deney: Elektroliz deneyinin yapılması,Elektrokimya ve korozyon,Periyodik cetvel ve atomun yapısı. Kimyasal bağ,Değerlik kavramı ve redoks reaksiyonları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kimyanın Elektrik-Elektronik Mühendisliğindeki yeri ve önemi, madde ve kimya. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Atomlar ve Atom Kuramı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Kimyasal Bileşikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Kimyasal Tepkimeler-I | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Kimyasal Tepkimeler-II | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Sulu Çözelti Tepkimelerine Giriş | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Atomun Elektron Yapısı, Periyodik Çizelge ve Atom Özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Konsantrasyon hesaplamaları (Molarite, normalite,%,molalite, ppm). | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Kimyasal Denge | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Kimyasal Dengeye etki eden faktörler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Asitler ve Bazlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Asit-Baz Dengeleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Elektrokimya | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Petrucci,R.H., Herring, F.G., Madura, J.D., Bissonnette, C., (10. Baskıdan Çeviri Uyar, T., Aksoy, S., İnam, R.), Palme Yayıncılık, Ankara, 2015 | |
2 | 2. Erdik E., Sarıkaya Y., Temel Üniversite Kimyası, Gazi Kitapevi, Ankara, 2005 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |