Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / KİM-101 - ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: KİM-101 Adı: KİMYA-1 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BAHAR TUBA FINDIK (btfindik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilere madde ve kimya ilişkisi ile kimyasal kanun ve kavramları öğretmek. Öğrencilere formül ve denklemlerle ilgili hesaplamaları öğretmek. Öğrencilere madde ve malzemenin yapısını ve yapısında meydana gelen değişimleri öğretmek. Öğrencilerin ihtiyacı olan çözeltileri hazırlayabilmeyi ve çözeltilerin özelliklerini öğretmek. Öğrenciye kimyanın Elektrik-Elektronik mühendisliğinde kullanılabilirliğini sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kimyanın Elektrik-Elektronik mühendisliğindeki yeri ve öneminin anlaşılması PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek.
PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-2 Kimyasal hesaplamaların öğrenilmesi. Katılar ve özellikleri ile kristal yapılar hakkında bilgi edinilmesi. Kimyasal olayların termodinamik ve kinetik açıdan değerlendirilmesi. Çözeltiler, özellikleri ve sulu çözeltilerde oluşan dengelerin kavratılması PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak.
PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-3 Madde tartımı ve ölçümü, çözelti hazırlama ve elektroliz yapma konularında deneysel çalışma yapılması PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak.
PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-4 Korozyonun mühendislik boyutunun önemsenmesi. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak.
PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek.
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak.
PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek.
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek.
PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek.
PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-5 Atom, bileşik ve kimyasal bağ arasındaki ilişkilerin kavratılması. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak.
PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kimyanın Elektrik-Elektronik Mühendisliğindeki yeri ve önemi, madde ve kimya,Kimyanın temel kanunları, atom ve molekül ağırlığı, mol, Avogadro sayısı, kimyasal hesaplamalar,Katılar; katı türleri ve özellikleri, İletkenlik. Manyetik Özellikler,Deney: Madde tartımı ve ölçümü,Kimyasal Termodinamik. Reaksiyon hızı ve denge,Çözeltiler; çözelti, çözünürlük, çözünürlüğe etki eden etmenler,Konsantrasyon hesaplamaları (Molarite, normalite, %, molalite, ppm),Deney: Çözelti hazırlama,Sulu çözeltilerde denge, pH hesaplamaları,Piller. Elektroliz,Deney: Elektroliz deneyinin yapılması,Elektrokimya ve korozyon,Periyodik cetvel ve atomun yapısı. Kimyasal bağ,Değerlik kavramı ve redoks reaksiyonları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kimyanın Elektrik-Elektronik Mühendisliğindeki yeri ve önemi, madde ve kimya. Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Atomlar ve Atom Kuramı Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Kimyasal Bileşikler Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Kimyasal Tepkimeler-I Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Kimyasal Tepkimeler-II Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Sulu Çözelti Tepkimelerine Giriş Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Atomun Elektron Yapısı, Periyodik Çizelge ve Atom Özellikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Ara Sınav
9 Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Konsantrasyon hesaplamaları (Molarite, normalite,%,molalite, ppm). Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Kimyasal Denge Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Kimyasal Dengeye etki eden faktörler Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Asitler ve Bazlar Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Asit-Baz Dengeleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Elektrokimya Anlatım, soru-cevap, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Petrucci,R.H., Herring, F.G., Madura, J.D., Bissonnette, C., (10. Baskıdan Çeviri Uyar, T., Aksoy, S., İnam, R.), Palme Yayıncılık, Ankara, 2015
2 2. Erdik E., Sarıkaya Y., Temel Üniversite Kimyası, Gazi Kitapevi, Ankara, 2005
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 1 10 10
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 1 4
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 1 4
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90