|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SURE KÖME (sure.kome@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Branş derslerinde temel teşkil edecek olan temel matematik işlemlerini ,teoremlerini ve tanımlarını iyi bir şekilde öğrenip branş derslerinde uygulamasını yapabilme ve geliştirebilme yeteneğini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İspat metotları, Binom formülü, Reel sayılar, Kompleks sayıları öğretmek. Matrisler, Determinantları öğretmek |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Lineer denklem sistemleri, Lineer denklem sistemleri (devam), Fonksiyon ve çeşitleri öğretmek. Temel elementer fonksiyonlar, Cebirsel fonksiyonlar, Süreklilik ve sürekli fonksiyonların özellikleri öğretmek |
PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Alan, hacim ve yay hesaplarını öğretmek |
PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak. PÇ-15 Yöneticilik becerisini artırmak. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sayı dizisi ve bir dizinin limiti. Bir fonksiyonun limiti ve tek taraflı limitler,Süreklilik ve sürekli fonksiyonların özellikleri,Türev, geometrik anlamı ve özellikleri. Temel elementer fonksiyonların türevleri,Yüksek mertebeden türev ve diferansiyel,Türevin uygulamaları, Türevle ilgili temel teoremler,Fonksiyonların değişiminin incelenmesi ve grafiklerinin çizimi,Belirsiz integral ve özellikleri,Değişken değiştirme metodu. Kısmi integrasyon metodu,Rasyonel ve irrasyonel fonksiyonların integralleri,Binom integrali,Trigonometrik ve hiperbolik fonksiyonların integralleri,Belirli integral. Belirli integralin uygulamaları ve özellikleri,Alan hesabı,Hacim ve yay uzunluğu. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sayı dizisi ve bir dizinin limiti. Bir fonksiyonun limiti ve tek taraflı limitler. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Süreklilik ve sürekli fonksiyonların özellikleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Türev, geometrik anlamı ve özellikleri. Temel elementer fonksiyonların türevleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Yüksek mertebeden türev ve diferansiyel. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Türevin uygulamaları, Türevle ilgili temel teoremler. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Fonksiyonların değişiminin incelenmesi ve grafiklerinin çizimi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Belirsiz integral ve özellikleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Değişken değiştirme metodu. Kısmi integrasyon metodu. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Rasyonel ve irrasyonel fonksiyonların integralleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Binom integrali. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Trigonometrik ve hiperbolik fonksiyonları integralleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Belirli integral. Belirli integralin uygulamaları ve özellikleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Alan hesabı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Hacim ve yay uzunluğu. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Temel ve Genel Matematik I-II, Prof. Dr. H. Hilmi HACISALİHOĞLU, Bilim Yayınları, 1996. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |