|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ONUR KÖK (onurkok@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilgisayarlarla ilgili temel yazılım ve donanım bilgilerini öğretmek, bir kelime işlem programı ve bir elektronik tablolama programını kullanabilme becerisini kazandırmak, sunum hazırlayabilme becerisini kazandırmak, internet ve internetle ilgili kavramları öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgisayar donanım ve yazılımını bilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İşletim sistemi kullanabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kelime işlem programı kullanabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Elektronik tablolama programı kullanabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Sunu hazırlama programı kullanabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | E-posta ve internet kullanabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Bilgisayar ağlarını ve türlerini bilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilgisayara giriş, bilgisayar donanımı ve yazılımı, işletim sistemleri ve kullanımı, kelime işlem programına giriş ve uygulamalar, elektronik tablolama programına giriş ve uygulamalar, sunu hazırlama programına giriş ve uygulamalar, e-posta ve internet kullanımı, bilgisayar ağları ve türleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilgisayara giriş | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Bilgisayar donanımı ve yazılımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | İşletim sistemleri ve kullanımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Kelime işlem programına giriş | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Kelime işlem programında uygulamalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Kelime işlem programında uygulamalar (devam) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Elektronik tablolama programına giriş | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Elektronik tablolama programında uygulamalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Elektronik tablolama programında uygulamalar (devam) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Sunu hazırlama programına giriş | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Sunu hazırlama programında uygulamalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Sunu hazırlama programında uygulamalar (devam) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | E-posta ve internet kullanımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Bilgisayar ağları ve türleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Temel Bilgi Teknolojileri-I, Ö. Yılmazel (Editör), Anadolu Üniversitesi, 2012. | |
2 | Computer Fundamentals, A. Goel, Pearson Education, 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, bilgisayar, projeksiyon cihazı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 11 | 33 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |