|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET ONUR KÖK (onurkok@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bilgisayarlarla ilgili temel yazılım ve donanım bilgilerini öğretmek, bir kelime işlem programı ve bir elektronik tablolama programını kullanabilme becerisini kazandırmak, sunum hazırlayabilme becerisini kazandırmak, internet ve internetle ilgili kavramları öğretmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilgisayar donanım ve yazılımını bilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İşletim sistemi kullanabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kelime işlem programı kullanabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Elektronik tablolama programı kullanabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Sunu hazırlama programı kullanabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | E-posta ve internet kullanabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | Bilgisayar ağlarını ve türlerini bilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bilgisayara giriş, bilgisayar donanımı ve yazılımı, işletim sistemleri ve kullanımı, kelime işlem programına giriş ve uygulamalar, elektronik tablolama programına giriş ve uygulamalar, sunu hazırlama programına giriş ve uygulamalar, e-posta ve internet kullanımı, bilgisayar ağları ve türleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bilgisayara giriş | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 2 | Bilgisayar donanımı ve yazılımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 3 | İşletim sistemleri ve kullanımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 4 | Kelime işlem programına giriş | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 5 | Kelime işlem programında uygulamalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 6 | Kelime işlem programında uygulamalar (devam) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 7 | Elektronik tablolama programına giriş | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Elektronik tablolama programında uygulamalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 10 | Elektronik tablolama programında uygulamalar (devam) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 11 | Sunu hazırlama programına giriş | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 12 | Sunu hazırlama programında uygulamalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 13 | Sunu hazırlama programında uygulamalar (devam) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 14 | E-posta ve internet kullanımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 15 | Bilgisayar ağları ve türleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Temel Bilgi Teknolojileri-I, Ö. Yılmazel (Editör), Anadolu Üniversitesi, 2012. | |
| 2 | Computer Fundamentals, A. Goel, Pearson Education, 2010. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, bilgisayar, projeksiyon cihazı. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 11 | 33 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||