Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / EEM-104 - ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: EEM-104 Adı: EEM’DE PROGRAMLAMA Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET ONUR KÖK (onurkok@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
C programlama dilini tanımak, programlama mantığını kavramak ve mühendislik alanındaki matematiksel ve mantıksal problemleri bilgisayar üzerinde çözümlemek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Algoritma ve akış diyagramı tasarımını yapabilir. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 C programlama dilinin yapısını, değişkenlerini ve operatörlerini kullanarak bir program yazabilir. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 C programlama dilinde dizi ve fonksiyon tanımlamaları yapabilir. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 C programlama dilinde dosya işlemlerini yapabilir ve bir işaretçi oluşturabilir. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Algoritmalar ve akış diyagramları, C programlama dilinin yapısı ve özellikleri, C programlama dilinde tanımlı değişkenler ve operatörler, C programlama dilinde temel giriş-çıkış fonksiyonları, C programlama dilinde karşılaştırma ve döngü deyimleri, C programlama dilinde diziler, matris işlemleri, fonksiyonlar ve alt programlar, C programlama dilinde dosya işlemleri, sıralama, arama ve işaretçiler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Programlamaya giriş Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Algoritmalar ve akış diyagramları Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 C programlama dilinin yapısı ve özellikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 C programlama dilinde tanımlı değişkenler ve operatörler Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 C programlama dilinde temel giriş-çıkış fonksiyonları Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 C programlama dilinde karşılaştırma deyimleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 C programlama dilinde karşılaştırma deyimleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Ara Sınav
9 C programlama dilinde döngü deyimleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 C programlama dilinde döngü deyimleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 C programlama dilinde diziler ve matris işlemleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 C programlama dilinde diziler ve matris işlemleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 C programlama dilinde fonksiyonlar ve alt programlar Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 C programlama dilinde fonksiyonlar ve alt programlar Anlatım, soru-cevap, tartışma
15 C programlama dilinde dosya işlemleri, sıralama, arama ve işaretçiler Anlatım, soru-cevap, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 C/C++ Programlama Dili ile Uygulama Geliştirme, F. Başçiftçi, Atlas Akademi, 2017.
2 C Programlama ve Programlama Sanatı, M.S. Aksoy, Ö. Akgöbek, Beta Basım, 2004.
3 C: How to Program, P. Deitel, H. Deitel, Pearson Education, 2010.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150