|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ONUR KÖK (onurkok@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALPER TÜRKELİ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Elektrik-Elektronik Mühendisliğinde kullanılan iki ve dört uçlu aktif ve pasif devre elemanlarının tanım denklemlerini ve özelliklerini öğretmek. RLC elemanları ile aktif ve pasif devre elemanları ve dört uçlu devre elemanlarının oluşturduğu devrelerin sistematik olarak matematik modellerinin değişik yöntemlerle elde edilmesini öğretmek. Sinüzoidal sürekli durumda matematik modellerin elde edilmesini öğretmek. Üç fazlı ve simetrik sistemleri öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Devre teorisinin temel kavramlarını ve devre elemanlarının özelliklerini bilmek. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Elektrik devrelerinin matematiksel modellemesini yapabilmeyi ve bu yöntemle devre çözümünü gerçekleştirebilmeyi bilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bağımsız akım ve gerilim denklemlerini elde etmeyi bilmek. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Matris ve fazörlerle işlem yapmayı bilmek ve bunu devre problemlerine uygulamak. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Sinüzoidal sürekli halde devrelerin çevre ve düğüm denklemlerini elde edip çözmek. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Değişik güç bağıntılarını türetmek ve devrelere uygulamak. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Sinüzoidal sürekli halde devre teoremlerini öğrenip, devrelere uygulamak. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Üç fazlı sistemleri öğrenmek ve dengeli, dengesiz sistemlerde güç bağıntılarını türeterek güçleri hesaplamak. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İki ve dört uçlu pasif devre elemanları,Lineer iki uçluların özellikleri, Temel çevre, temel kesitleme denklemleri ve graf matrisleri,Aktif devre elamanları ve kaynak fonksiyonları, periyodik ve periyodik olmayan fonksiyonlar,Çevre denklemleriyle devre çözümü,Düğüm denklemleriyle devre çözümü,Sinüzoidal sürekli hal,Fazörler ve fazörel işlemler,Sinüzoidal sürekli halde ve m-parametresi halinde çevre ve düğüm denklemleri,Sürekli sinüzoidal halde güç ve ortalama güç bağıntıları,Empedans ve admitans hesabı,Sürekli sinüzoidal halde devre teoremleri,Üç fazlı sistemler ve simetrili bileşenler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Pasif devre elemanları | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
2 | Kirchhoff Kanunları, Seri Bağlı ve Paralel Bağlı Dirençler | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
3 | Akımın ve Gerilimin Bölünmesi, Yıldız-Üçgen dönüşümleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
4 | Aktif devre elamanları ve kaynak fonksiyonları | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
5 | Bağımlı Kaynaklar ve Devre Çözümleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
6 | Çevre denklemleriyle devre çözümü | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
7 | Düğüm denklemleriyle devre çözümü | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sinüzoidal sürekli hal | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
10 | Fazörler ve fazörel işlemler | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
11 | Sinüzoidal sürekli halde çevre ve düğüm denklemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
12 | Sürekli sinüzoidal halde güç ve ortalama güç bağıntıları | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
13 | Empedans ve admitans hesabı | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
14 | Sürekli sinüzoidal halde devre teoremleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
15 | Üç fazlı sistemler ve simetrili bileşenler | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Temel Mühendislik Devre Analizi, Yazarlar-J.D. Irwin, R.M. Nelms, Çevirenler-H. Dağ, S. Sünter, T. Aydemir, H. Altun, Nobel Akademik Yayıncılık, Nisan 2015. | |
2 | Introduction to Electric Circuits, R.C. Dorf, J.A. Svoboda, John Wiley & Sons Publication, 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 11 | 33 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |