|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞAKİR ŞİMŞİR (sakirsimsir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sayısal çözüm yöntemleri ile lineer ve lineer olmayan denklem takımlarının çözümünün öğretilmesi. Hata analizi, lineer denklem ve denklem takımlarının çözümü, lineer olmayan denklem ve denklem takımlarının çözümü, Enterpolasyon, sayısal türev, sayısal integral, adi diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri Matlab paket programının kullanılmasının öğretilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hata analizini gerçekleştirip, lineer denklem çözümlerini yapabilecek; denklem takımlarını bilgisayarlı ortamda çözebilecek; nonlineer çözüm yapabilecek; enterpolasyon, türev ve çözümlerini gerçekleştirebilecek; adi ve kısmi diferansiyel denklemleri çözebilecek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Alınan deneysel sonuçlara göre eğri uydurabilecek; en küçük kareler yöntemini ve sonlu elemanlar yöntemini öğrenecek |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Paket programlama dili öğrenilecek. |
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hata analizi, lineer denklem çözümleri,Denklem takımlarının doğrusal çözümleri,Denklem takımlarının iteratif çözümü,Nonlineer denklemlerin çözümü,Enterpolasyon,Sayısal türev,Sayısal integral,Adi diferansiyel denklemlerinin çözümü,Adi diferansiyel denklemlerinin çözümü,Kısmi diferansiyel denklemlerinin çözümü,En küçük kareler yöntemi ile eğri uydurma,Matlab paket program,Matlab paket program,Matlab paket program. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Paket program tanıtılacak. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Paket program tanıtılacak. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Paket program tanıtılacak. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Paket program tanıtılacak. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Sayısal Analize giriş. Hata kavramı ve hata analizi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Sayısal Analize giriş. Hata kavramı ve hata analizi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Sayısal Analize giriş. Hata kavramı ve hata analizi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Lineer denklem sistemlerinin sayısal çözümleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Lineer denklem sistemlerinin sayısal çözümleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Lineer denklem sistemlerinin sayısal çözümleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Lineer denklem sistemlerinin sayısal çözümleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Kısmi diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Kısmi diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | En küçük kareler yöntemi ile eğri uydurma | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sayısal Çözümleme, Prof. Dr. Sefa APINAR, Prof. Dr. Hasan KÜRÜM. | |
2 | Sayısal Çözümleme, Ziya AKTAŞ, O.D.T.Ü. | |
3 | Mathematical Visualization – Algoritms, Applications and Numerics, H. HEGE, K. POLTHIER, Springer-Verlag, Telos. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |