|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ KÜRŞAD GÖRÜR (kgorur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ KÜRŞAD GÖRÜR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Elektrik Mühendisliğinin temel prensiplerini kavramayı sağlayacak teorik matematiksel altyapıyı kazandırmak ve matematiksel kavramların çeşitli mühendislik problemlerinde nasıl uygulandığının öğrenilmesini sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kompleks sayıları, kompleks fonksiyonları tanımak ve kompleks integral teoremlerini öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Birinci mertebeden adi diferansiyel denklemlerin ve sabit katsayılı ikinci mertebeden diferansiyel denklemlerin çözümlerini yapabilmek ve elektrik mühendisliğinde uygulanışını görmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Laplace dönüşümünün tanımı özellikleri ve çeşitli fonksiyonların Laplace dönüşümlerini öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kısmi diferansiyel denklemleri ve uygulamalarını tanıtmak |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kompleks Sayılar, Kompleks Fonksiyonlar,Kompleks İntegraller,,Rezidü Teoremi,Konformal (Açı Korur) Haritalama,Fourier serileri,Fourier Dönüşümü,Birinci mertebeden adi diferansiyel denklemler ve uygulamaları,Sabit katsayılı ikinci mertebeden diferansiyel denklemlerin uygulamaları,Yüksek mertebeden lineer diferansiyel denklemler ve uygulamaları,Lineer diferansiyel denklemlerin kuvvet serileri cinsinden çözümü,Laplace dönüşümü ve özellikleri,Ters Laplace dönüşümü ve bazı uygulamaları,Kısmi diferansiyel denklemler ve uygulamaları, | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kompleks Sayılar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Kompleks Fonksiyonlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Kompleks İntegraller | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Rezidü Teoremi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Rezidü Teoremi Uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Rezidü Yöntemiyle İntegral Hesapları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Konformal (Açı Korur) Haritalama. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Birinci mertebeden adi diferansiyel denklemler ve uygulamaları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Sabit katsayılı ikinci mertebeden diferansiyel denklemlerin uygulamaları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Yüksek mertebeden lineer diferansiyel denklemler ve uygulamaları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Laplace dönüşümü ve özellikleri. Fourier serileri ve Fourier Dönüşümü | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Laplace dönüşümü ve özellikleri. Fourier serileri ve Fourier Dönüşümü | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Ters Laplace dönüşümü ve bazı uygulamaları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Lineer Diferansiyel Denklem Sistemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Fen ve Mühendislik Bilimlerinde Matematik Yöntemler, Selçuk Ş. BAYIN, ODTU Yayını, 2008. | |
2 | Mathematics for Electrical Engineering and Computing, Mary ATTENBOROUGH, Newnes, 2003, Understanding Engineering Mathematics, Bill COX, Newnes, 2001. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 11 | 22 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |