|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SUAD BAŞBUĞ (suad@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mühendislik eğitiminde ve uygulamalarında önemli bir yeri olan olasılık ve istatistik kavramlarını; varyasyon, regresyon, korelasyon, istatiksel tahmin, eğri uydurma ve veri analizi konularının öğretilmesini sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Olasılık ve istatistik kavramlarının ve teorilerini açıklayabilecektir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Varyans hesabı, ki-kare testi yapabilecektir. Eğri uydurma ve örnekleme konularını öğrenmiş olacak, veri analizi yapabilecektir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Olasılık Modelleri ve Aksiyomlar, Koşullu olasılık ve Bayes Kuralı, Bağımsızlık, Sayma Kuralı, Rasgele Değişkenler, Kesikli Rasgele Değişkenler, Bernoulli, Tekdüze, Binom ve Geometrik, Beklenen Değer ve Özellikleri, Sürekli Rasgele Değişkenler, Beklenen Değer ve Varyans, Gauss Dağılımı, Gauss Dağılımı Uygulamaları, Korelasyon ve Ortak Değişim, Markov zinciri, T-Testi ve uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Olasılık Modelleri ve Aksiyomlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Koşullu olasılık ve Bayes Kuralı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Bağımsızlık | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Sayma Kuralı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Rasgele Değişkenler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Kesikli Rasgele Değişkenler (Bernoulli, Tekdüze, Binom ve Geometrik) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Kesikli Rasgele Değişkenler (Beklenen Değer ve Özellikleri) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sürekli Rasgele Değişkenler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Sürekli Rasgele Değişkenler (Beklenen Değer ve Varyans) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Gauss Dağılımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Gauss Dağılımı Uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Korelasyon ve Ortak Değişim | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Markov zinciri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | T-Testi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mühendisler İçin İstatistik, Mehmetçik BAYAZIT, Beyhan OĞUZ, Birsen Yayınevi, 2005. | |
2 | Introduction To Probability, Prof. John Tsitsiklis, 2018, Open Courseware, Massachusetts Institute of Technology | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 2 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |