|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ KÜRŞAD GÖRÜR (kgorur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Elektrik Elektronik Mühendisliğine temel oluşturmak amacı ile elektromanyetik dalgaları öğrenmek, düzgün düzlemsel dalgaların boşlukta, iletkende ve yalıtkanda davranışını ve bunlarla alakalı bağıntılarını öğrenmek, dalga kılavuzlarını öğrenmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Maxwell denklemlerini öğrenmek |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dalgalarla ilgili temel bağıntıları öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Düzgün düzlemsel dalgalarda yansıma ve kırılma bağıntılarını öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Düzgün olmayan düzlemsel dalgaları öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Dalga kılavuzlarını öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Maxwel denklemleri ve dalga denklemlerinin çıkarılması,Dalgalarla ilgili temel kavramlar,Faz ve grup hızları, 3 boyutlu dalga yayılımı, vektörel büyüklüklerin dalga yayılımı,Uzayda yalıtkanda ve iletkende yayılan düzgün düzlemsel dalgalar,Elektromanyetik spektrum, karakteristik empedans ve dalga sayısı,Enerji yoğunluğu ve Poynting teoremi, İyi iletkende ve plazmada yayılan düzgün düzlemsel dalgalar,Deri olayı,Düzgün düzlemsel dalgalarda yansıma ve kırılmada temel yasalar,Fresnel denklemi ve Snell yasası,Elektrik alanın değişimine göre yansıma ve geçme katsayılarının hesabı,Düzgün olmayan düzlemsel dalgalarda tam yansıma, iyi iletken yüzeyinden yansıma ve kırılma hesabı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Maxwel denklemleri ve dalga denklemlerinin çıkarılması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Dalgalarla ilgili temel kavramlar. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Faz ve grup hızları, 3 boyutlu dalga yayılımı, vektörel büyüklüklerin dalga yayılımı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Uzayda yalıtkanda ve iletkende yayılan düzgün düzlemsel dalgalar. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Elektromanyetik spektrum, karakteristik empedans ve dalga sayısı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Enerji yoğunluğu ve Poynting teoremi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | İyi iletkende ve plazmada yayılan düzgün düzlemsel dalgalar. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Deri olayı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Düzgün düzlemsel dalgalarda yansıma ve kırılmada temel yasalar. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Fresnel denklemi ve Snell yasası. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Elektrik alanın değişimine göre yansıma ve geçme katsayılarının hesabı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Elektrik alanın değişimine göre yansıma ve geçme katsayılarının hesabı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Düzgün olmayan düzlemsel dalgalarda tam yansıma, iyi iletken yüzeyinden yansıma ve kırılma hesabı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Düzgün olmayan düzlemsel dalgalarda tam yansıma, iyi iletken yüzeyinden yansıma ve kırılma hesabı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Elektromanyetik, Timur AYDEMİR, Erkan AFACAN, Cem NAKİBOĞLU, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2000. | |
2 | Electromagnetic Fields and Waves, Cheng, D.K. , Field and Wave Electromagnetics, Addison Wesley, 1993. | |
3 | The Principles of Electromagnetic Theory, Attay KOVETZ, Cambridge University Press, 1990. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |