|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UĞUR SORGUCU (sorgucu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Malzeme sınıflandırmasını yapmak, malzeme mikroyapısı konusunda bilgilenmek, uygulama alanlarına göre malzeme seçebilmek, elektrik ve termal iletkenlikte malzeme mikroyapısının etkisini öğrenmek, kristallografik yapının yarı iletkenlerin karakteristiğindeki etkisini öğrenmek, manyetik malzemeleri öğrenmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Malzeme tanımlamak. |
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Malzeme tasarlayabilmek ve uygulama alanına göre uygun malzeme seçebilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Metalik malzemelerde krisallografik dokunun özeliklerini tespit edebilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Sertlik ölçebilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Çekme testi ile malzemelerin hangi özelliklerinin belirlenebileceğini öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Yorulma testinin hangi alanlarda ne anlama geldiğini öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Performans Ödevi |
DÖÇ-7 | Korozyonun ne zaman ve hangi şartlarda nasıl malzeme ömrünü etkileyeceğini belirlemek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Performans Ödevi |
DÖÇ-8 | Elektrik iletkenliği için malzeme seçiminde nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Performans Ödevi |
DÖÇ-9 | Termal iletkenlik ile elektrik iletkenliği arasındaki ilişkiyi öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-10 | Elektrik ve termal iletkenlikte sıcaklık etkisini belirleyebilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-11 | Yarı iletkenlerde kimyasal kompozisyonun ve sıcaklığın etkisini belirleyebilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Performans Ödevi |
DÖÇ-12 | Yarı iletken malzemelerde iletkenliğin hangi şartlarda gerçekleşebileceğini belirlemek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-13 | Manyetik malzemelerin mikroyapı karakteristiğini ve manyetik özelliğin esaslarını öğrenmek. |
PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Malzeme bilimine giriş. Malzeme sınıflandırması,Metalik malzemelerde katı çözeltiler, fazlar, bileşikler,Malzemede kristallografik yapı,Sertlik ölçme metotları,Malzemede mekanik özellikler ve bu özelliklerin tespit edilme yöntemleri,Uygulama alanlarına göre malzeme seçimi,Korozyon ve uygulamaları,Elektriksel iletkenlik,Termal iletkenlik,Malzeme mikroyapısının elektrik iletkenliğine etkisi,Malzeme mikroyapısının termal iletkenliğe etkisi,Yarı iletkenler,Yarı iletkenlikte malzeme mikroyapısının önemi,Manyetik malzemeler ve uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Malzeme bilimine giriş. Malzeme sınıflandırması. | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Metalik malzemelerde katı çözeltiler, fazlar, bileşikler. | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Malzemede kristallografik yapı. | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Sertlik ölçme metotları. | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Malzemede mekanik özellikler ve bu özelliklerin tespit edilme yöntemleri. | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Uygulama alanlarına göre malzeme seçimi. | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Korozyon ve uygulamaları. | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Elektriksel iletkenlik. | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Termal iletkenlik. | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Malzeme mikroyapısının elektrik iletkenliğine etkisi. | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Malzeme mikroyapısının termal iletkenliğe etkisi. | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Yarı iletkenler. | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Yarı iletkenlikte malzeme mikroyapısının önemi. | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Manyetik malzemeler ve uygulamaları. | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Materials, Properties and Preparation, S. MAHAJAN, T. S. MOSS, Amsterdam, 1994. | |
2 | Materials in Electronics, C. E. JOWETT. | |
3 | Elements of Materials Science: An Introductory Text for Engineering Students, Lawrence H. Van VLACK. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 10 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |